آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

تعهد ، تخصص ، تدین و شجاعت شاخصه های انتخاب اصلح

گروه خبر:
 حجت الاسلام محمدباقر کریمی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ غربی داشتن تعهد و تخصص و نیز شجاعت و تدین را از جمله شاخصه‌های انتخاب نامزد اصلح دانست.
 او گفت: یکی از بحث‌های مهمی که تأثیر مستقیمی در سرنوشت هر کشوری دارد موضوع انتخابات است و با توجه به اینکه در 24 خردادماه جاری در استان سه انتخابات همزمان یعنی انتخابات خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا برگزار می‌شود، هر کدام از این انتخابات در نوبت خود نقش بسیار مهمی در تعیین سرنوشت کشور دارد.
کریمی افزود: مقام معظم رهبری در وهله نخست برای سال جاری حماسه سیاسی را مطرح کرده‌اند چون به غیر از بحث نتایج انتخابات که پس از برگزاری آن مشخص می‌شود، یکی از مسائل مهم نظام جمهوری اسلامی ایران بحث حضور حداکثری مردم در پای صنوق‌های رأی است چون حضور گسترده ملت نشان از پاسخ مثبت به همه‌پرسی جمهوری اسلامی داشته و نوعی یأس و ناامیدی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان استکباری را به‌دنبال دارد.

وی با تأکید بر اینکه پیش از آنکه نتیجه انتخابات اهمیت داشته باشد، نفس حضور و مشارکت در صحنه انتخابات حائز اهمیت است، یادآور شد: البته انتخاب فردی اصلح و کارآمد نیز در این زمینه بسیار مهم است.
وی ادامه داد: ولی‌ امر مسلمین چند شاخصه را به‌عنوان معیار انتخاب اصلح عنوان کرده‌اند که در حوزه‌های مختلف متفاوت است اما برخی ویژگی‌های اساسی نیز وجود دارد که باید رعایت شود مانند اینکه افرادی که انتخاب می‌شوند باید دلسوز، متدین، انقلابی و شجاع باشند و بتوانند در مواقع ضروری اعلام موضع قدرتمندانه در مقابل دشمنان اسلام و نظام اتخاذ کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ غربی تأکید کرد: نامزدهای انتخاباتی باید تعهد و تخصص لازم را در حوزه کاری خود داشته باشند و حداقل اشخاصی باشند که مسائل دینی برای آن‌ها از درجه اهمیت والایی برخوردار باشد و از سوی دیگر بیشتر به‌دنبال کار و تلاش و دلسوزی برای مردم باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد