آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

فعالیت های قرآنی در آذربایجان غربی گسترده تر می شود

گروه اخبار قرآنی:

از این به بعد فعالیت های قرآنی در آذربایجان غربی گسترده تر می شود.
حجت الاسلام محمدباقرکریمی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما با اعلام این مطلب در ادامه گفت : در بحث فعالیت های قرآنی در سطح استان ، مسئولیت پیگیری امور و نهایتاً دبیری جلسات به اداره کل ارشاد استان رسیده است.
وی با اشاره به این که وضعیت تشکل های قرآنی در سطح استان نسبت به گذشته بهبود یافته و بهتر شده است ، در ادامه افزود : در سال 88 فقط یک تشکل ( مؤسسه ) قرآنی در استان وجود داشت که امروز آمار این مؤسسات و تشکل ها به 30 مورد افزایش یافته است.
او گفت : تنها در یکی از مراکز در  میاندوآب آن هم در رشته حفظ یک جزء قران مجید ، بالغ بر یکهزار و 100 نفر قرآن آموز داریم و در برخی مؤسسات در استان حداقل 200 نفر را پوشش می دهند.

ادامه مطلب ...

یک انتصاب جدید در استانداری آذربایجان غربی

گروه خبر :با انتصاب حجت الاسلام یعقوب گلابی دیلمقانی به سمت مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان غربی ُ یک روحانی دیگر به خیل مدیران این استان پیوست.
عیسی قنبری ، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه خدمت خوب و خالصانه موجب ماندگاری نام یک مدیر و مسئول در عرصه خدمتگزاری است، تاکید کرد: داشتن مسئولیت در نظام اسلامی، امانتی الهی است که باید به نحو احسن و شایسته به سر منزل مقصود برسد.
وی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، گفت: هر مسئولی که در جمهوری اسلامی توفیق خدمتگزاری پیدا می کند باید این فرصت و امکان را قدر دانسته و با هدف والای کسب رضایت الهی، کارنامه موفقی را از خود به یادگار بگذارد.

ادامه مطلب ...

امام خامنه ای: میزمذاکره هسته ای را ترک نکرده بودیم که برگردیم

گروه دریافت اخبار :
 رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز (سه شنبه) در دیدار «برگزیدگان قشرها و صنوف مختلف» و مسئولان اداری استان خراسان شمالی، خدمت بی منت به آحاد مردم را نعمتی الهی برای مسئولان کشور خواندند و با اشاره به خدعه تبلیغاتی ـ سیاسی رسانه های غربی درباره علت فشارها بر ایران تأکید کردند: بر خلاف دروغ های مکرر غربی ها ، ما میز مذاکره درباره مسائل گوناگون از جمله هسته ای را ترک نکرده بودیم که به آن بازگردیم ، آن ها در واقع تسلیم شدن ملت ایران را دنبال می کنند اما، کوچکتر از این حرف ها هستند.
این گزارش حاکی است امام خامنه‌ای، خدمتگزاری به مردم را افتخاری حقیقی دانستند و افزودند: بزرگان اهل معرفت، ضمن تأکید فراوان به ذکر و عبادات و توکل، گاه خدمت به مردم را به عبادات دیگر ترجیح می دادند.

ادامه مطلب ...

برخی مسئولین اجرایی فقط نظر خود را صائب می دانند

گروه خبر: 

برخی مسئولین اجرایی تنها نظر خود را صائب می دانند.

یک نماینده مجلس با اشاره به توافق دولت و مجلس برای اعطای ارز مبادلاتی به مردم توسط صرافی‌ها گفت که راهکار این امر باید با استفاده از منابع غنی فکری نخبگان اقتصادی استخراج شود و مدیریت خوبی بر آن صورت گیرد.
حجت‌الاسلام روح‌ا... بیگی ، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام این مطلب در ادامه افزود: همواره در جایی که دولت از نخبگان و کارشناسان اقتصادی استفاده کرده و مشورت خالصانه خواسته، راه مطلوب‌تری را هم در پیش گرفته و به سمت حل مشکلات رفته است.
وی ادامه داد: متاسفانه گاهاً تک‌روی‌هایی دیده می‌شود و برخی مسئولین اجرایی تنها نظر خود را در نظر می‌گیرند و بهایی برای نظرات دیگران قائل نیستند اما اگر در زمینه مسائل اقتصادی و از جمله اعطای ارز مبادلاتی به مردم از نخبگان و اندیشمندان اقتصادی استفاده شود کار بهتر انجام می‌شود.

ادامه مطلب ...

استقبال و حمایت از پدیدآورندگان آثار با موضوع پیامبر رحمت (ص)

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد ؛

استقبال و حمایت از پدیدآورندگان کتاب با موضوع پیامبر رحمت (ص)

 گروه فرهنگی :

از کتاب هایی که در مورد پیامبر رحمت (ص) به رشته ی تحریر درآمده باشند استقبال نموده و حمایت های ویژه ای از پدید آورندگان این آثار انجام خواهیم داد.

حجت الاسلام محمدباقرکریمی ، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما ضمن اعلام این مطلب توضیح داد : هر مؤلف و ناشری که بخواهد در ارتباط با وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام (ص) و فرهنگ نبوی کتابی را منتشر کند در حداقل زمان نسبت به اعطای مجوز اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد : این ادره کل در خرید اینگونه آثار پیشقدم شده و تسهیلات و کمک های لازم به پدیدآورندگان آثار را ارائه خواهد نمود.

ادامه مطلب ...

علت قطعی های اخیر برق در ارومیه اعلام شد

علت قطعی های اخیر برق در ارومیه ، تعمیرات و بهبود شبکه توزیع است.
حمید کاظمی کیا ، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اعلام این مطلب در ادامه در رابطه با علت قطعی های برق در برخی مناطق شهرستان ارومیه طی روزهای اخیر، افزود: گسترش زیرساخت های جدید نیاز داشت که ما خروج فیدرهای جدید را در سطح شهرستان ارومیه در نظر بگیریم.
او گفت : پست های جدید برق در این شهرستان در حال ساخت است و برای این که بتوانیم برق آن ها را در سطح شهر توزیع کنیم نیاز به یکسری قطعی های برق بود.
وی ادامه داد: قطعی های اخیر ناشی از تعمیرات، بهبود و نگهداری شبکه توزیع و همچنین احداث پست های جدید برق مثل پست مصلای ارومیه که در حال ساخت بوده و همزمان با سفر هیات دولت به استان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، می باشد.

ادامه مطلب ...

مرمت ابنیه تاریخی امامزاده های آذربایجان غربی

خبر مجازی - گروه فرهنگی :
 بخش آسیب‌دیده بنای تاریخی امامزادگان محمد و ابراهیم (ع) واقع در روستای امامزاده ارومیه ، شامل کتیبه و بخشی از ساختار قدیمی آن در سال جاری مرمت و بازسازی می شود.
خسرو فرضی، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اعلام این مطلب در ادامه گفت: امامزاده ها و بقاع متبرکه شاخص در سطح استان در سال جاری از محل اعتبارات تخصیص یافته مرمت و بازسازی می شوند.
وی بدون اشاره به میزان اعتبارات اختصاص یافته به مرمت، بهسازی و بازسازی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه، اضافه کرد: مرمت و بازسازی امامزاده محمد و ابراهیم ارومیه از اولویت‌های اجرایی میراث فرهنگی استان در سال گذشته بود که متاسفانه به علت تقارن‌های مالی در سال 90 اعتبار به این منظور اختصاص نیافت.
به گفته وی، سال گذشته مبلغ سه میلیارد ریال به بازسازی بخش آسیب دیده امامزاده محمد و ابراهیم شهرستان ارومیه که یکی از شاخص ترین امامزادگان استان است ابلاغ شده بود. 
او در ادامه از ساخت سردرب جدید مصلای امام خمینی(ره) ارومیه خبر داد و با تأکید بر ضرورت حفظ و احیای میراث دینی و مذهبی استان، گفت : تا کنون بیست مسجد در آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی ثبت شده اند.
این مسئول با اشاره به مرمت و بهسازی مسجد جامع ارومیه به عنوان یکی از تاریخی‌ترین آثار مذهبی و دینی استان که در سال‌های گذشته محل تحصیل طلاب حوزوی نیز بود، اظهار کرد: در راستای حفظ و صیانت از مساجد تاریخی که نماد بارزی از توسعه فرهنگ اسلامی در جامعه هستند، امسال مسجد جامع ارومیه و مهاباد بهسازی و مرمت می‌شوند. 
وی تعداد آثار ثبت شده تاریخی و فرهنگی استان در فهرست آثار ملی را یک هزار و ۴۸۲ مورد عنوان کرد و افزود: ازاین تعداد هفت اثر در نیمه اول سال جاری ثبت شده اند که مسجد قره آغاج و مسجد جامع ارومیه نیز جزو این آثار هستند.

افتتاح نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه گئاری تعاون در آذربایجان غربی

گروه اقتصادی :

دفتر نمایندگی صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون در آذربایجان غربی افتتاح شد.

امیر میمنت آبادی ، مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون کشور در آیین افتتاح این صندوق در اتاق تعاون آذربایجان غربی،گفت: تعاونگران کشور می توانند با استفاده از خدمات این صندوق 70 درصد از وثیقه لازم برای اخذ تسهیلات بانکی را فراهم کنند.

او گفت : در حال حاضر سرمایه این صندوق 150 میلیارد تومان است و صندوق می تواند تا 10 برابر موجوی خود ضمانت نامه صادر کند.

ادامه مطلب ...

خدمت به مردم عبادت است

گروه اجتماعی :  

خدمت به مردم از بالاترین عبادت ها است و این نعمت در جمهوری اسلامی نصیب مسئولین خدمتگزار شده است .  

وحید جلال زاده ، استاندار آذربایجا ن غربی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده سابق و جدید نیروی انتظامی آذربایجان غربی با اعلام این مطلب در ادامه افزود : خدمت در زمان انقلاب و ولی امر مسلمین جهان سعادتی است که نصیب ما مسوولین شده و این سعادت مدال افتخاری است که در سینه مسوولین نظام جمهوری اسلامی می درخشد. 

ادامه مطلب ...

کارت قرمز مدیرکل ارشاد استان به نشریات متخلف و تفرقه افکن

گروه خبر - علی علی زاده : 

با نشریاتی که قوانین و خطوط قرمز را رعایت نکرده و با تفرقه انگیزی و عدول از خطوط قرمز قصد ایجاد تنش در جامعه را داشته باشند ، برخورد قانونی خواهد شد. 

حجت الاسلام محمدباقر کریمی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما با اعلام این مطلب در ادامه گفت : در حوزه مطبوعات ، بحث ها متنوع و چالشی است لذا ما در وهله اول وظیفه داریم از نشریات استانی حمایت کنیم و حق استان را تا حدودی گرفته ایم. 

وی افزود : هم تعداد نشریات استان افزایش یافته است و هم این که در بحث کیفی سازی نشریات گام های موثری برداشته شده است و با توجه به بحث تحلیل های محتوایی و بررسی های فنی نشریات در کمیته ای زیر نظر این اداره کل با همکاری مدیران نشریات ، کیفیت نشریات ارتقای قابل ملاحظه ای یافته است بطوری که استاندار محترم هم فرمودند در دو سال گذشته از نظر فنی در مطبوعات استان پیشرفت داشتیم. 

ادامه مطلب ...

تاکید یک مقام عالی قضایی بر اهمیت شوراهای حل اختلاف روستایی

گروه حقوقی :

با انحلال شوراهای حل اختلاف روستایی موافق نیستیم.
حجت الاسلام محمد مهدی احمدی میانجی ، رییس مرکز امور شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه در نشست مشترک با رؤسای حوزه‌های قضایی آذربایجان غربی گفت: شوراهای حل اختلاف روستایی نقش مهمی در پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارد.
وی با بیان این که با انحلال شورای حل اختلاف روستایی موافق نیستیم، افزود: در لایحه جدیدی که تهیه شده، صلاحیت شورای حل اختلاف روستایی را فقط صلح و سازش در نظر گرفته‌ایم.

ادامه مطلب ...

جشنواره دانشجویی "پیامبر مهربانی ها" در ارومیه برگزار می شود

گروه فرهنگ و هنر :

امین رستم‌زاده، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با اعلام خبر برگزاری جشنواره دانشجویی «پیامبر مهربانی‌ها»به میزبانی ارومیه در ادامه گفت: این جشنواره دانشجویی در 5 محور، فضیلت‌های اخلاقی و رفتاری حضرت محمد(ص)، قرآن کریم و حضرت محمد(ص)، حضرت محمد(ص)و سایر ادیان الهی، رافت اسلامی از منظر فضایل حضرت محمد(ص) و یک محور نیز با موضوع آزاد برگزار می‌شود.

ادامه مطلب ...