آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

درخشش کارمند شرکت مخابرات آذربایجان غربی در مسابقات قرآن

 سرویس قرآنی :
مسابقات نهایی قاریان قرآن شرکت مخابرات ایران در رقابتی صمیمانه و معنوی ، با انتخاب چهار نفر از بین ۲۲ نفر برگزیده استان ها، به اتمام رسید.
این گزارش حاکی است ؛ نفرات برتر این مسابقات آقایان: عباس سروری از استان خراسان جنوبی مقام اول، محمود جعفریان باحجب از استان آذربایجان شرقی مقام دوم، حسن دبستانی از استان آذربایجان غربی نفر سوم و سیدکاظم سیدمهدی از شرکت ارتباطات سیار مقام چهارم این مسابقات را کسب کردند.
به گزارش واصله ؛ جوایز نفرات اول تا چهارم این مسابقات شامل: کمک هزینه سفر به مکه مکرمه به مبلغ ده میلیون ریال برای نفر اول، کمک هزینه سفر به عتبات عالیات به مبلغ هفت میلیون ریال برای نفر دوم و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به مبلغ پنج میلیون ریال برای نفرات سوم و چهارم همراه با لوح تقدیر توسط دکتر سیدهاشمی، رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران به برگزیدگان اهداء شد.
براساس این خبر، حجت الاسلام والمسلمین صادق زاده، معاونت ستاد امر به معروف و نهی از منکر کل کشور در این مراسم، ضمن بیان مطالبی در خصوص خصوصیات رفتاری و شیوه معیشتی پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) گفت: شرکت مخابرات در بین دستگاه ها، هم در تهران و هم در استان ها بهترین همکاری را در زمینه امر به معروف و نهی از منکر با این ستاد داشته است.
این خبر می افزاید؛ حکم انتصاب حجت الاسلام مدیری به سمت رییس شورای مرکزی امر به معروف و نهی از منکر شرکت مخابرات ایران توسط معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کل کشور به ایشان اعطاء شد. ادامه مطلب ...

بزودی کارخانه استحصال طلا در تکاب به بهره برداری می رسد

بزرگترین کارخانه استحصال طلای خاورمیانه در تکاب 70 درصد پیشرفت دارد و بزودی به بهره برداری می رسد.
به گزارش خبرگزاری آریا، فرماندار تکاب گفت: این کارخانه که با مشارکت بخش خصوصی احداث می شود از طرح های مهر ماندگار است و نیمه نخست سال آینده به بهره برداری می رسد.
داعی افزود: برای ساخت این کارخانه 38 میلیارد و 14 میلیون یورو هزینه شده و با اتمام آن به طور مستقیم برای 450 نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
او برآورد اولیه ذخیره معدن طلای زره شوران تکاب را 80 تن اعلام و اظهار کرد: با آغاز بکار این کارخانه سالانه 3 تن شمش طلا با عیار 6 پی پی ام استحصال خواهد شد.

ادامه مطلب ...

کشف بیش از ۲۰۰ قطعه لاشه پرندگان خشک شده در خوی

 204 قطعه لاشه پرنده تاکسیدرمی و منجمد شده در شهرستان خوی کشف شد.
این گزارش حاکی است : این تعداد پرنده تاکسیدرمی و منجمدشده با شناسایی یک مرکز غیر مجاز شکار با تلاش ماموران حفاظت محیط زیست و همکاری نیروی انتظامی در شهر خوی کشف و ضبط شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست خوی گفت: از این مرکز غیر مجاز 204 قطعه لاشه پرنده شامل 67 قطعه تاکسیدرمی شده و 137 قطعه منجمد شده به دست آمد .
در بین این پرندگان گونه های حفاظت شده از جمله درنا، زنگوله بال و قوی پیشانی سفید نیز دیده می شوند .
محمدزاده 14 سر لاشه خرگوش را از دیگر کشفیات ماموران حفاظت محیط زیست از این مرکز عنوان کرده و در ادامه افزود: در این زمینه یک نفر با تشکیل پرونده ، تحویل مراجع قضایی گردید.

آذربایجان غربی در جمع 10 استان برتر اجرای طرح شبکه ملی سلامت

کوروش ساکی ، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: این استان در جمع 10 استان برتر اجرای طرح شبکه ملی سلامت در کشور قرار گرفته است.

وی افزود: شبکه ملی سلامت که با نام شمس شناخته می شود ، زیر ساخت اصلی ارتباطی بین همه مراکز بهداشتی ، تشخیصی و درمانی کشور است که با بهره مندی از شبکه اینترنت ملی، ارتباط در خصوص تبادل داده اطلاعات کلیه مراکز دولتی بهداشتی - درمانی ، داروخانه ها و مراکز ستاد دانشگاه های علوم پزشکی کشور را فراهم می سازد.

وی ادامه داد: از این شبکه همچنین می توان در راستای ارائه خدمات آموزش مجازی، تبادل اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت شهروندان، خدمات الکترونیکی ویژه دانشجویان، تبادل اطلاعات سامانه های دارویی و اطلاع رسانی بهره گرفت.

ادامه مطلب ...

آذربایجان غربی رکوردار بروز تصادفات خودرو در کل کشور!

مدیر کل مسکن و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: 430 وسائط نقلیه در راهداری های استان مستقر شدند.

این گزارش حاکی است : «خلیل محبت خواه» در مراسم گرامیداشت روز ملی حمل و نقل و رانندگان افزود: در حال حاضر 29 راهدارخانه ثابت و 3 راهدارخانه سیار در سطح آذربایجان غربی وجود دارد.

وی افزود: 75 اکیپ فعال راهداری با 630 نفر نیرو در 12 هزارو 700 کیلیمتر از جاده های استان مستقر هستند.

محبت خواه با اعلام اینکه،  متاسفانه امسال رتبه نخست  بروز تصادفات در کشور را آذربایجان غربی به خود اختصاص داده است، گفت: اوج بروز تصادفات آذربایجان غربی در اردیبهشت ماه بود که این روند باید به صورت تخصصی بررسی شود.

ادامه مطلب ...

هیلاری کلینتون مبتلا به نارسایی مغزی است

گروه بین الملل :

وزیر امور خارجه آمریکا به دلیل نارسایی مغزی از هوش رفت.

این گزارش به نقل از آبشارآنلاین حاکی است : مسئولین وزارت امور خارجه آمریکا ضمن تایید این خبر تاکید کرده اند که هیلاری کلینتون در اثر یک نارسایی خفیف مغزی از هوش رفته است.

فیلیپ رایانز یکی از معاونان وزیر خارجه آمریکا علت این حادثه را وجود نوعی ویروس در معده کلینتون و تعریق بیش از حد او که از دست دادن مقدار قابل ملاحظه ای از آب وی را به دنبال داشت، عنوان کرده است.

به گفته رایانز ، کلینتون در حال حاضر در خانه خود به سر می‎برد و پزشکان در کنار وی حضور داشته و شرایط جسمانی او را کنتــــــرل می کنند.

غروب سه خورشید در آسمان چین!

 گروه دریافت اخبار :

مردم بسیاری ا ز نقاط چین هنگام غروب وقتی سه خورشید ر ا د ر آسمان دیدند وحشت کرده و تصور کردند که پایان جهان است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مردم مناطقی ا ز چین دیروز سه خورشید ر ا هنگام غروب مشاهده کرده و گمان بردند که پایان جهان است.

با تمام فرضیه هایی این روزها که د ر مورد پایان جهان مطرح می شوند، چینی ها به وحشت افتاده و فکر کردند که پایان جهان فرا رسیده است.

در حالی که مشاهده سه خورشید یک پدیده آب و هوایی به نام "پارهلیا" یا "سانداگ" همان  پدیده خورشید کاذب است. این پدیده هنگامی رخ می دهد که خورشید نزدیک به افق بوده  و نور آن ا ز ابرهای پراکنده د ر ارتفاع بالا بتابد و بلورهای یخ  موجود درهوا نور آن ر ا بشکنند.

ادامه مطلب ...

"سیران" پرنده کوچکی که ازمیان آتش به آسمان پرواز کرد

 آبشارآنلاین :

سیران کوچولو ، دختر 10 ساله روستای شین آباد پیرانشهر که چند روز پیش در حادثه آتش سوزی مدرسه انقلاب این روستا دچار سوختگی شدید شده بود ، به دلیل آسیب دیدگی شدید ریه ها نتوانست به زندگی خود ادامه دهد و جان به جان آفرین تسلیم کرد.
این گزارش حاکی است ؛ سیران یگانه دختر 10 ساله روستایی با سوختگی بیش از 45 درصد به بیمارستان تخصصی سوختگی "سینا" در تبریز اعزام شده بود که به دلیل شدت سوختگی و آسیب دیدگی شدید ریه و سوختگی از ناحیه صورت و دست و پا متاسفانه با زندگی خداحافظی کرد و با گذر از جهنم مدرسه به سوی بهشت برین بال گشود.
به گزارش خبرنگار آبشارآنلاین ، پیکر این دختر معصوم پس از اقامه نمازمیت در مسجد جامع پیرانشهر بر روی دوش اهالی روستای مصیبت دیده و اندوهگین شین آباد و با حضور مسئولین شهرستان و استان تا آرامستان تشییع و سپس خاکسپاری شد.
می شد شاهد چنین حوادثی نبود
 نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در یک گفت و گوی خبری اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش طبق مصوبه‌ی کمیسیون آموزش و تحقیقات مکلف است تا آخرین روز و آخرین لحظه، بحث درمان، جراحی‌ها و آینده‌ی شغلی، آموزشی و ازدواج دانش‌آموزان سوخته و حادثه‌دیده را تامین کند.
رسول خضری با تایید خبر فوت یکی از دانش‌آموزان حادثه‌ی آتش‌سوزی در روستای شین‌آباد گفت: این دانش‌آموز جزو 3 نفری بود که حال وخیم‌تری داشت که سوختگی او نسبت به دو نفر دیگر شدیدتر بود.
وی با اظهار تاسف از این حادثه، با اشاره به حضور خود در جلسه‌ی اخیر کمیسیون آموزش و تحقیقات با حضور حاجی‌بابایی بیان کرد: گزارشات نمایندگان و مسئولین پی‌گیری این موضوع در این جلسه ارایه و جمع‌ بندی شد.

ادامه مطلب ...

ارومیه میزبان مرحله استانی همایش «قرآن، ولایت و عزت»

گروه اخبار قرآنی :
قربانعلی اسکندرزاده ، معاون عقیدتی سیاسی انتظامی آذربایجان‌غربی از برگزاری پنجمین همایش ملی قرآنی با موضوع «قرآن، ولایت و عزت» در روزهای 20 تا 30 آذرماه در آذربایجان‌غربی همزمان با سراسر کشور خبر داد.

وی با اعلام این مطلب در ادامه اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور پنجمین همایش ملی قرآنی با شعار «قرآن، ولایت و عزت» در 17 شهرستان آذربایجان‌غربی در روزهای 20 تا 30 آذرماه برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این همایش در سطح استان را توسعه فرهنگ قرآنی، تبیین اهمیت و ضرورت انس با قرآن کریم و محکومیت اهانت به رسول خدا(ص) توسط ایادی استکبار به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرد.
اسکندرزاده با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در همایش قرآن، ولایت و عزت، ابراز کرد: اجرای توشیح قرآن، تلاوت جمعی قرآن کریم و تجلیل از قاریان ممتاز استانی از برنامه های ده روز برگزاری پنجمین جشنواره ملی قرآنی در سطح استان است.

ادامه مطلب ...

تاکید بر برخورد قاطع با مقصرین احتمالی حادثه مدرسه شین آباد

گروه اجتماعی و حقوقی :

توکل حیدری ، رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از ورود دادستانی شهرستان پیرانشهر به حادثه آتش‌سوزی در یکی از مدارس تابعه‌ی این شهر خبر داد و تاکید کرد که قطعا با متخلفان احتمالی برخورد قضایی خواهد شد.

وی در یک گفت و گوی خبری با بیان این که پس از وقوع حادثه آتش‌سوزی در مدرسه‌ای در روستای شین‌آباد پیرانشهر، دادستان این شهر برای بررسی و تحقیق وارد عمل شده است، تصریح کرد: دادستان پیرانشهر دستور داده تا تحقیقات و بررسی صورت گیرد و اگر کسی در انجام وظیفه و مقررات دولتی کوتاهی کرده باشد،‌ مشخص شده و پرونده‌ای در این رابطه تشکیل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون سازمانی مقصر شناخته شده یا اینکه برای فرد یا افرادی قراری صادر شده است یا خیر؟ گفت: در این موضوع عمدی صورت نگرفته و تا اتهامی متوجه شخصی نباشد قراری نیز صادر نخواهد شد.

حیدری خاطر نشان کرد: باید منتظر ماند تا تحقیقات به اتمام برسد.

ادامه مطلب ...

تراکتورسازان در گروه یک رقابت های لیگ قهرمانان آسیا

گروه ورزشی : 

 

قرعه کشی رقابت های فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در کوالالامپور مالزی انجام شد و نمایندگان ایران حریفان خود را شناختند.

براساس این گزارش ، تیم تراکتورسازی تبریز در گروه A این مسابقات با تیم های الشباب عربستان، الجیش قطر و الجزیره ی امارات هم گروه شد.

گفتنی است تیم استقلال تهران، در گروه D با تیم‌های الهلال عربستان، الریان قطر، العین امارات همگروه شد و تیم سپاهان اصفهان، در گروه C با تیم‌های الغرافه قطر، الاهلی عربستان و برنده دیدار تیم‌های النصر امارات و لوکوموتیو ازبکستان همگروه شد.

همچنین تیم صبای قم که باید در مرحله ی پلی آف با تیم الشباب امارات رو در رو شود، در صورت پیروزی در این بازی و صعود به مرحله ی گروهی این رقابت ها، در گروه B مسابقات، با تیم‌های لخویا قطر، الاتفاق عربستان و پاختاکور ازبکستان هم گروه خواهد شد .

ادامه مطلب ...

دانش آموزان مرز نشین با آسیب های اجتماعی آشنا می شوند

گروه جامعه :
تفاهم نامه مشترک بین آموزش و پرورش و مرزبانی آذربایجان غربی با هدف کاهش معضلات در مرزها و مقابله با آسیب های اجتماعی پدیده قاچاق کالا، قوانین و مقررات مرزی از طریق آموزش دانش آموزان امضا شد.

این گزارش حاکی است : با امضای این تفاهم نامه که بین اداره کل آموزش و پرورش استان و فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی امضا شد ، هماهنگی های لازم برای تقویت قوه خودکنترلی و آگاه سازی جامعه دانش آموزان مرزنشین و مقابله با آسیب های اجتماعی پدیده قاچاق کالا و ارز و ارتقای دانش این قشر جامعه از قوانین و مقررات مرزی با روش های مختلف ایجاد شد.

در این جلسه جانشین فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی گفت: تعامل بین دو نهاد با آگاه سازی دانش آموزان می تواند گام موثری درپیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان و جامعه باشد.

سرهنگ سید واحد موسوی با اشاره به خصوصیات یک مرزدار نمونه ، در ادامه افزود: یک مرزدار باید به خصوصیات ایمان، عدالت، علم و معرفت، اخوت و صفا و اخلاق مزین باشد تا بتواند وظایف خود را به بهترین نحو در جامعه اجرا کند.

او گفت: با امضای تفاهم نامه یاد شده هماهنگی ها و اقدامات لازم برای ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان مرزنشین و مقابله با آسیب های اجتماعی در مناطق یاد شده با بهره گیری از قوانین و مقررات موجود مرزی انجام می شود.

ادامه مطلب ...