آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

قاتل خیابان امام ارومیه بالای دار رفت

گروه اجتماعی و حوادث :
به رغم اینکه اطلاع رسانی خاصی از سوی مراجع ذیربط مبنی بر زمان اعدام قاتل خیابان ارومیه نشده بود ولی جمعیت زیادی در خیابان عطایی گرد هم آمده بودند و منتظر حکم اعدام بودند، انگار تمام جمعیت تبدیل به خبرنگار و گزارشگر شده بودند در دست اکثر آنها دوربین بود و یا با موبایل داشتند فیلم برداری می کردند.
این گزارش حاکی است : در هوای سرد زمستانی ارومیه و در هوای گرگ و میش روز 30 دی ماه ، دستان لرزان و چشمان منتظر اروموی ها می خواستند ثبت کنند  که چه بر سر حامد 23 ساله می آید،  حامد جوان آبان ماه سال جاری به طرز فجیعی شاگرد مغازه کفش فروشی را به قتل رساند و بلافاصله توسط پلیس اگاهی دستگیر شد.
انگار اجرای این حکم  می خواست به یک بمب خبری تبدیل شود و یا یک حادثه بسیار بزرگ در حال وقوع بود.نمی دانم هدف از فیلم برداری ها چه بود آیا می خواستند بعدها پز بدهند و بگویند ما شاهد ماجرا بودیم و یا می خواستند فیلم ها را مستند نگه دارند و بعد ها به فرزندان و خویشان خود نشان دهند تا تجربه ای باشد و یا ...

ادامه مطلب ...

عامل توزیع سکه های تقلبی طلا در دام پلیس شاهین دژ

با هوشیاری ماموران نیروی انتظامی شاهین دژ، یک توزیع کننده سکه های طلای تقلبی در این شهرستان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ علی افراسیاب ، فرمانده انتظامی شهرستان شاهین دژ با اعلام این خبر ، در ادامه افزود: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در این شهرستان اقدام به توزیع سکه های طلای تقلبی می کند ، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او گفت: با انجام کنترل های محسوس و غیرمحسوس فرد مورد نظر شناسایی و در هنگام پخش سکه های تقلبی در یک اقدام غافلگیرانه توسط ماموران دستگیر شد.

وی ادامه داد: در بازرسی از منزل این فرد 15 قطعه سکه تقلبی نیم بهار آزادی به صورت پلمپ شده با آرم بورس و مبلغ 36 میلیون و 800 ریال وجه نقد حاصل از فروش سکه های تقلبی کشف و ضبط شد.

ادامه مطلب ...

درخواست از رییس جمهور برای اعزام سه دانش آموز شین آبادی

رسول خضری ، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در خانه ملت گفت: نامه در خواست اعزام سه نفر از دانش آموزان شین آباد برای درمان در بیمارستان های اروپا به دفتر ریاست جمهوری ارسال شده است.
او گفت: ما برای اعزام سه تن از دانش آموزان پیرانشهر  به خارج از کشور پیش دستی کردیم و به دفتر ریاست جمهوری نامه فرستادیم تا به محض موافقت ، پیگیرمسئله روادید باشیم.
وی ادامه داد: البته روند درمان این دانش آموزان جوری نیست که نیازی به اعزام به خارج داشته باشند و در حال حاضر تحت نظر فوق تخصصان حاذق هستند.
خضری در خصوص آخرین وضعیت دانش آموزان مدرسه شین آباد گفت: در تبریز از سه نفری که بستری بودند، دو نفرشان مرخص شدند. در بیمارستان مشهد سه نفر بستری هستند که احتمالا تا هفته آینده مرخص می شوند.

ادامه مطلب ...

کشف ۶۸ فقره سرقت در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی : 

سرهنگ النقی پور ، رییس پلیس آگاهی استان آذربایجان غربی از متلاشی شدن باند سارقین داخل خودرو و کشف 68فقره سرقت طی 48 ساعت گذشته خبر داد.  

او گفت:در پی افزایش سرقت خودرو در ارومیه طی یک ماه گذشته ، مراتب به صورت ویژه جهت دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.  

وی ادامه داد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس پس از چندین روز کار اطلاعاتی و تحلیل مناسب از آخرین وضعیت وقوع جرائم و بهره گیری از منابع خبری چهار سارق سابقه دار را شناسایی و در عملیاتهای جداگانه دستگیر و به پلیس آگاهی استان دلالت دادند.  

النقی پور افزود: متهمان دستگیر شده پس از تحقیقات گسترده و جامع انجام شده به 68 فقره سرقت وسایل و قطعات خودرو و محتویات آن به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال معترف شدند. 

ادامه مطلب ...

پایان مسابقات فوتسال دانشجویی در شاهین دژ

 گروه ورزش :
مسابقات فوتسال دانشجویی جام بصیرت با شناخت تیم های برتر در شاهین دژ به پایان رسید.
این گزارش حاکی است : در این رقابتها که در سالن ورزشی شهید شهرتی این شهر برگزار شد ، هشت تیم از دانشجویان دانشگاه های این شهرستان حضور داشتند.
این رقابت ها در دو گروه و به مدت یک هفته در این شهرستان برگزار شد.
در پایان این رقابت ها تیم شهید چمران اول شد و تیم های شهید نادر پور و شهید آذین پور نیز به ترتیب دوم و سوم شدند.

معرفت لازمه دشمن شناسی و بصیرت لازمه تقوا است

حدادعادل : شایعات پیرامون آقا مجتبی خامنه ای کذب محض است
 آبشارانلاین :
غلامعلی حدادعادل جمعه شب در جمع عزاداران 28 صفر در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان سخنرانی کرد.
 در ادامه بخش هایی از سخنان وی به نقل از آریا از نظر خوانندگان گرامی می گذرد :
* لازمه دشمن شناسی معرفت است و باید شناخت به وجود آید تا دوست و دشمن را اشتباه نگیریم. 
 *بصیرت چراغی به دست ماست که شرط دشمن شناسی و تقوا شرط بصیرت است. 
 * آدمهایی که گرفتار دام شیطان می شوند به حب مال و جاه و عنوان در عالم سیاست گرفتار می شوند.این افراد به هیچ قیمتی صندلی را پس نمی دهند و عنوان را که امانت حکومت اسلامی است به زور با چنگ و دندان نگه می دارند. 
* دشمن هر روزی به رنگی در می آید و در روزگار ما برخی انقلابیون دیروز حالا روز روشن را انکار می کنند و گرفتار خیالات و اوهام شدند و آزادگی را باختند. 
*آنها که پای ماهواره می نشینند و برنامه های زیرکانه آمریکا و انگلیس را می بینند که برای زندانیان ما دلسوزی می کنند و از دموکراسی و آزادی حرف می زنند باید از خود بپرسند این افراد که امروز دلسوز شدند، زمان طاغوت که ما 10 هزار زندانی سیاسی داشتیم چرا دم نمی زدند؟ 
*همین بی بی سی در کودتای 28 مرداد به وطن فروشان اسم رمز می داد و حالا دلسوز حقوق بشر شده است. 
* مسخره است که اوباما برای ما پیام نوروزی می دهد. اگر طرفدار حقوق بشر هستند چرا زمان شاه خفقان گرفته بودند؟ 

ادامه مطلب ...

بازگشت زائران ایرانی به گروگان گرفته شده در سوریه

 گروه خبر :

14 نفر از زوّار ایرانی که در سوریه به گروگان گرفته شده بودند شامگاه روز پنجشنبه در میان استقبال گرم و پرشور اقشار مردم، مسئولین و خانواده های زایران از طریق فرودگاه وارد ارومیه شدند.

این گزارش حاکی است : در این آیین که نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه، استاندار آذربایجان غربی، معاونین استاندار، مدیران کل، فرمانداران، شهرداران، ائمه جمعه و جماعات استان حضور داشتند ، به محض ورود زایران، اقشار مردم با سردادن شعارهای انقلاب مقدم زایران را گرامی داشتند.
به گزارش خبرنگار ما ، استاندار آذربایجان غربی و دیگر مسئولان ارشد استان و اعضای خانواده های گروگان های آزاد شده با انداختن حلقه های گل به گردن زایران از ایستادگی و مقاومت آنان تجلیل کردند.
گفتنی است : 48 زائر ایرانی 14 مرداد ماه امسال هنگام عزیمت از فرودگاه دمشق به طرف بارگاه ملکوتی حضرت زینب کبری( س ) توسط گروه های تروریستی به گروگان گرفته شده بودند که پس از 158 روز اسارت با دیپلماسی موفق دولت و همکاری خوب دولت سوریه روز پنجشنبه از طریق فرودگاه دمشق وارد تهران شدند که 14 نفر از زایران از شهروندان آذربایجان غربی می باشند.


ادامه مطلب ...

برف گردنه های مهاباد را تسخیر کرد

 گروه خبر :
جلال محمدی ، رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد گفت: ارتفاع برف در گردنه «زمزیران» در محور مهاباد به سردشت به بیش از 40 سانتی متر رسیده است.
وی افزود: هم اکنون بارش شدید برف و کولاک در محور مهاباد - سردشت ادامه دارد که تردد خودروها بویژه در گردنه ها را با مشکلاتی مواجه ساخته است چنانکه هم اینک به دلیل بارش برف ، تردد در گردنه «زمزیران» بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.
محمدی اضافه کرد: بارش برف و کولاک در محور مهاباد - بوکان در جاده برهان نیز از شب گذشته آغاز و موجب کندی تردد خودروها در این محور شده است.
رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد، ارتفاع برف در گردنه «قره بلاغ» در این محور را بیش از 20 سانتی متر اعلام کرد .
او گفت: 9 دستگاه خودروی برف روب سبک و سنگین هم اکنون در این دو محور ارتباطی به صورت شبانه روزی در حال پاکسازی این محورها هستند.

ادامه مطلب ...

تعدیل قیمت ها ، نیازمند مشارکت اصناف

عبادا... اکبری ، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح تنظیم بازار در آستانه شب عید با حضور و مشارکت اصناف باعث تعادل قیمت ها و تنظیم کالاهای مورد نیاز مردم است.
وی در جلسه روسای اتحادیه ها و مجامع امورصنفی ارومیه افزود: اقلام مورد نیاز مردم به ویژه گوشت مرغ، میوه و مرکبات به اندازه کافی ذخیره شده و در ایام پرتقاضا در اختیار شبکه های توزیع قرار می گیرد.
او گفت: ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه، انتقال صنوف آلاینده به خارج از شهر، تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه از الویت برنامه های اجرای مدیریت اصناف است.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به نابسامانی های به وجود آمده در توزیع برنج وارداتی گفت: 750 هزار تن برنج در مراکز ورود کشور قرار گرفته و به این زودی ها وارد شبکه توزیع می شود، ولی برنج پر محصول داخلی با کیفیت مناسب در مراکز تولید برنج در شمال کشور موجود است و درصورت درخواست اصناف، این سازمان آمادگی خود را برای معرفی به مراکز تولید و توزیع اعلام می کند.

ارومیه میزبان همایش تحلیل و بررسی جرایم و آسیب های اجتماعی

پرویز علیزاده ، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی گفت: همایش تحلیل و بررسی جرایم و آسیب های اجتماعی که اسفند ماه در ارومیه برگزار خواهد شد ، گامی موثر در راستای ارتقای فرهنگ عمومی در زمینه جلوگیری از بروز جرایم در جامعه است.

او گفت : این همایش در پنج محور آسیب های خانواده، هویت و آسیب های نوپدید ، جرم و بزه، اعتیاد و قاچاق، نقش دانشگاه و دانشگاهیان در پیشگیری از آسیب های اجتماعی برگزار می شود.

وی ادامه داد: در بخش آسیبهای خانواده موضوع هایی مانند طلاق عاطفی، خشونت خانوادگی، شیوه تربیتی خانواده ها، ازدواج و آسیبهای مرتبط با آن، تاثیر اعتیاد در فروپاشی خانواده ها از مهمترین موضوع های مطرح است.

وی افزود: در محور هویت نیز سبکهای جدید گذران اوقات فراغت، علل گرایش به استفاده از هرزه نگاری، رسانه های نوین و بحران هویت، حقوق کاربران در فضای مجازی و نقش مهاجرت در بروز پدیده های اجتماعی از نکات حایز اهمیت در این همایش است.

ادامه مطلب ...

پیروزی و موفقیت نظام در گرو تلاش علما و پیروی مردم

گروه خبر : 

 آیت ا... العظمی حسین نوری همدانی در جمع گروه اعزامی از ارومیه گفت: دین ، علما و روحانیت ارکان انقلاب اسلامی هستند و پیروزی و موفقیت نظام اسلامی در گرو تلاش علمای اعلام و پیروی مردم از روحانیت است.

وی روز یکشنبه در دیدار با امام جمعه ارومیه، استاندار و نماینده خبرگان رهبری مردم آذربایجان غربی در ادامه افزود: نخبگان و علما در اسلام جایگاه بسیار رفیعی دارند و روایت های بسیاری نیز در این خصوص وارد شده است.

وی اضافه کرد: حضور در جمع علمای استان آذربایجان غربی از جمله آیت ا... حسنی و آیت ا... قرشی بسیار افتخار آمیز است ، چرا که ایشان سوابق بسیار درخشانی داشته اند.

او گفت: این دو عالم جلیل القدر، با همکاری هم در راستای توسعه فرهنگی و دینی استان تمام توان خود را به کار گرفته و می گیرند و باید برای توسعه علوم دینی در تمامی کشور فکر اساسی صورت گیرد ، چرا که کمبود علمای دینی محسوس است .

این مرجع عالیقدر جهان تشیع افزود: وظیفه علما و رسالت علما از تمامی اقشار سنگین تر است که باید به این وظیفه عمل کنیم.

مقامات معنوی امام رضا (ع)

زندگی و شخصیت امامان شیعه، دو جنبه ارزشی متمایز و با این حال مرتبط با هم دارد؛ اول: شخصیت عملی و اخلاقی و اجتماعی آنان که در طول زندگی ایشان، در منظر همگان شکل گرفته است و فهم و ادراک آن نیاز به پیش زمینه‌های اعتقادی و مذهبی خاص ندارد، بلکه هر بیننده فهیم و دارای شعور و انصاف می‌تواند ارزش‌ها و امتیازهای آنان را دریابد و بشناسد.
دوم: شخصیت معنوی و الهی آنان که ریشه در عنایت ویژه خداوند نسبت به ایشان دارد. شناخت این بعد از شخصیت اهل بیت نیاز به معرفت‌های پیشین دارد؛ یعنی نخست باید به رسالت پیامبر(ص) ایمان داشت و براساس رهنمودهای آن حضرت، ولایت عترت را پذیرفت و برای شناخت جایگاه عترت به روایات و راویان معتبر اعتماد کرد. در این مقال برآنیم تا شمه‌ای از احوال و اوصاف ثامن الائمه(ع) را- به اندازه فهم ناچیز و اندک خود- بازگو نماییم.
امام علی بن موسی الرضا(ع) در یازدهم ذیقعده سال 148 هجری قمری در مدینه منوره تولد یافت. پدرش موسی بن جعفر(ع) و مادرش «نجمه خاتون» بود. کنیه امام هشتم، ابوالحسن می‌باشد و آن حضرت را «ابوالحسن الثانی» نیز می‌گویند. مشهورترین لقب او «رضا» و القاب و عناوین دیگری نیز مانند صابر، فاضل، وفی، رضی و ... برای آن حضرت نقل شده است.
بزنطی می‌گوید: «امام جواد(ع) فرمود حق تعالی پدرم را به «رضا» مسمی گردانید برای اینکه او پسندیده خدا بود در آسمان و پسندیده رسول و ائمه اطهار بود در زمین و همه از او خشنود بودند و او را برای امامت پسندیدند.»

ادامه مطلب ...