آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

لزوم انعکاس عملکرد سپاه در رسانه ها

گروه پایداری (هادی علیزاده): فعالیت های مختلف سپاه و انعکاس اخبار مربوط به این حوزه از طریق رسانه ها علی الخصوص مطبوعات بسیار مهم است.
 نشست خبری خبرنگاران و فعالان عرصه مطبوعات و رسانه با فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی در سالن کنفرانس سپاه شهدای استان برگزار شد.
 در این جلسه ، «سردار عابدین خرّم» از برگزاری رزمایش بزرگ 30 هزار نفری «الی بیت المقدس» با حضور بسیجیان استان آذربایجان غربی در روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه جاری خبر داد.
این گزارش حاکی است ، در ابتدای این جلسه فرمانده سپاه شهدای استان با تبریک سالروز تشکیل سپاه به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، به شرح عملکرد چشمگیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه های گوناگون از بدو تأسیس این نهاد تا عصر حاضر پرداخت و بر لزوم آشنایی ملت حماسه ساز و همیشه در صحنه ایران اسلامی با فعالیت های مختلف سپاه و انعکاس اخبار مربوط به این حوزه از طریق رسانه ها علی الخصوص مطبوعات تأکید کرد.
این گزارش حاکیست: فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن مقایسه امنیت در جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها از تلاش شبانه روزی سربازان جان بر کف و گوش به فرمان رهبری و کارکنان خستگی ناپذیر نیروهای مسلح کشور اعم از ارتش ، نیروی انتظامی و سپاه تقدیر کرد.
وی در ادامه همچنین از اجرای 65 پروژه مختلف توسط مؤسسات امین و قرارگاه کربلا به نمایندگی از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در حوزه های راه سازی ، آب ، معدن و خطوط انتقال خبر داد و افزود: تلاش امروز بنده و همکاران دست اندکار ، مرهون زحمات ، رنج ها و تجارب رزمندگان جان بر کف 8 سال دفاع مقدس است.
این مقام مسئول ، ساخت بیمارستان 450 تخت خوابی شهید بهشتی در ارومیه ، سد مخزنی سیلوه ، سد مخزنی چراغ ویس سقز ، بهسازی و نوسازی جاده مواصلاتی شاهین دژ به تکاب و سد سردشت را از نمونه اقدامات عمرانی انجام شده و در حال اجرای سپاه شهدای استان ذکر کرد و یادآور شد: مجموع فعالیت های مذکور با هزینه ای بالغ بر 97 میلیارد و 840 میلیون تومان صورت گرفته است.
سردار خرم همچنین از اجرای سه اقدام محوری و اساسی در آذربایجان غربی به مناسبت آغاز سال جدید در راستای شعار سال و تحقق منویات گهربار مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: رزمایش 30 هزار نفری «الی بیت المقدس» با حضور بسیجیان گردان های بیت المقدس ، ذوالفقار ، عاشورا ، کوثر ، الزهرا و امام حسین(ع) از پنجم الی ششم اردیبهشت ماه جاری با هدف ارتقای آمادگی ، افزایش انسجام و سنجش میزان آمادگی بسیجیان در تمامی شهرستان های آذربایجان غربی انجام خواهد شد که دارای 4 عملیات مجزا نظیر امداد و نجات ، مردم یاری ، دفاع از مناطق حساس و دفاع از کوی و برزن بوده و محل اجرای این برنامه در شهرستان ارومیه نیز پادگان المهدی لشکر سه ویژه شهدا خواهد بود.
وی برگزاری یادواره کشوری گرامیداشت «شهید مهدی کریمی» از شهدای شاخص قشر کارگری استان در روز نهم اردیبهشت ماه 1392 را دومین اقدام سپاه شهدای استان در سال جدید اعلام کرد و ادامه داد: هدف از برگزاری این یادواره ، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ماندگار نمودن یاد و خاطر شهدای گرانقدر و همیشه سر افراز ایران است.
وی با اشاره به اینکه 770 نفر در آذربایجان غربی و 14 هزار نفر در کل کشور آمار شهدای قشر کارگری است ، توضیح مختصری از بیوگرافی شهید والامقام ، مهدی کریمی ارائه داد.
او گفت: این شهید گرانقدر در سال 1320 در خانواده ای مذهبی و متدین در شهرستان ماکو دیده به جهان گشود و پس از انجام تحصیلات مقدماتی برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه خوی ، رهسپار این شهر شد اما به سبب علاقه وافری که به فراگیری علوم دینی و قرآنی داشت جهت انجام تحصیلات تکمیلی راهی شهرستان قم گردید.
وی ادامه داد: شهید کریمی در زمان حمله رژیم منحوس پهلوی به حوزه علمیه قم توسط عوامل مزدور ساواک ، دستگیر و شکنجه شد.
پس از این حادثه ، رژیم سابق به شکنجه وی اکتفا نکرده و با بی رحمی تمام ، شهید کریمی را از لباس شریف روحانیت خلع لباس کرد.
سردار خرم همچنین گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این مجاهد نستوه همچنان پا در رکاب ولایت بود تا اینکه در سال 1361 و در منطقه پیرانشهر توسط عوامل ضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
در ادامه این جلسه ، فرمانده سپاه شهدای استان ، برگزاری جشن میلاد کوثر به مناسبت ولادت با سعادت ام ابیها ، حضرت فاطمه زهرا (س) را سومین اقدام سپاه استان در سال جدید اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: هدف از برگزاری این برنامه که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ فاطمی صورت می گیرد ؛ الگوسازی و الگو قراردادن زنان با عفت و بیان نقش پر رنگ بانوان در عرصه های مختلف نظیر پیروزی انقلاب اسلامی ، 8 سال دفاع مقدس و سایر حماسه های خلق شده توسط این قشر عنوان کرد و از اجرای برنامه های جذاب و متنوع در این جشن خبر داد.
سردار خرم همچنین در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اولویت اقدامات سپاه در شمالغرب کشور اعلام کرد: مبارزه با گروهک های تروریستی و ضد انقلاب و ایجاد امنیت پایدار ، اولویت اصلی این ارگان انقلابی است.
وی تأکید کرد: به هیچ عنوان اجازه تعرض و تحرک به ضد انقلاب و گروهک های معاند با نظام را نخواهیم داد و نه تنها مرزهای شمالغرب کشور بلکه اقصی نقاط مرزهای ایران توسط چشمان تیزبین نیروهای مسلح کشور ، رصد و با اقتدار کامل حفظ و حراست می گردد.
در پایان این جلسه ، سرهنگ یوسف حق دوست ؛ مسئول روابط عمومی و تبلیغات سپاه شهدای آذربایجان غربی از خبرنگاران به خاطر حضور در این نشست و انتشار اخبار پیرامون فعالیت های سپاه قدردانی کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد