آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

بهسازی و اصلاح نقاط حادثه خیز جاده شاهین دژ - میاندوآب

گروه خبر :

بهروز بهروز ، فرماندار شاهین دژ  گفت: بهسازی 4 کیلومتر راه اصلی شاهین دژ - میاندوآب در حال اجراست.

وی با بیان این مطلب، اضافه کرد:در حال حاضر بهسازی راه اصلی شاهین دژ به میاندوآب بطول 4 کیلومتر با اعتبار 15 میلیارد ریال در حال احداث است.

او گفت: عملیات آسفالت قطعه اول محور شاهین دژ به میاندوآب به طول 5 کیلومتر با اعتبار 50 میلیارد ریال در حال تکمیل بوده و در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

بهروز در ادامه با اشاره به ساخت 432 واحد آپارتمان مسکن مهر در این شهرستان، تاکید کرد: این واحدها با اعتبار 108 میلیارد ریال تا پایان شهریور ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

ادامه مطلب ...

تعهد ، تخصص ، تدین و شجاعت شاخصه های انتخاب اصلح

گروه خبر:
 حجت الاسلام محمدباقر کریمی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ غربی داشتن تعهد و تخصص و نیز شجاعت و تدین را از جمله شاخصه‌های انتخاب نامزد اصلح دانست.
 او گفت: یکی از بحث‌های مهمی که تأثیر مستقیمی در سرنوشت هر کشوری دارد موضوع انتخابات است و با توجه به اینکه در 24 خردادماه جاری در استان سه انتخابات همزمان یعنی انتخابات خبرگان رهبری، ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا برگزار می‌شود، هر کدام از این انتخابات در نوبت خود نقش بسیار مهمی در تعیین سرنوشت کشور دارد.
کریمی افزود: مقام معظم رهبری در وهله نخست برای سال جاری حماسه سیاسی را مطرح کرده‌اند چون به غیر از بحث نتایج انتخابات که پس از برگزاری آن مشخص می‌شود، یکی از مسائل مهم نظام جمهوری اسلامی ایران بحث حضور حداکثری مردم در پای صنوق‌های رأی است چون حضور گسترده ملت نشان از پاسخ مثبت به همه‌پرسی جمهوری اسلامی داشته و نوعی یأس و ناامیدی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان استکباری را به‌دنبال دارد.

ادامه مطلب ...

دکتر قالیباف از شاخصه های کاندیدای اصلح برخوردار است

گروه سیاسی :
دکتر محمد باقر قالیباف از شاخصه های کاندیدای اصلح برخوردار است.
نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اعلام این مطلب در ادامه گفت : باید مواظب باشیم مثل دوره های گذشته گول نخوریم ، مردم باید به فردی رای بدهند که کارایی خود را در عمل و در گذشته و حال نشان داده باشد.
وی در ارتباط با خصوصیات نامزد اصلح گفت : فردی که در دفاع‌مقدس شرکت داشته و رشادت‌های قابل توجهی داشته اصلا قابل مقایسه با افرادی نیست که الان در راس کار هستند و یک روز هم سابقه حضور در جبهه را ندارند.
او گفت : امروز در کشورما به مدیری لایق نیاز داریم که کارآمد باشد و توانمندی‌هایش در عمل به ثبت رسیده است چرا که مردم دیگر به شعار و وعده اعتماد نمی‌کنند. 
قاضی پور افزود: به نظر من فردی مثل دکتر قالیباف که هم در جبهه و هم در مسئولیت‌های قبلی و فعلی خود عملکرد قابل توجهی داشته ، می‌تواند فرد مناسبی برای اداره جامعه باشدچرا که شهردار تهران به خوبی لیاقت خود را در همه زمینه‌ها نشان داده و همخوانی و همسویی بیشتری با شاخصه های ذکر شده از سوی مقام معظم رهبری دارد.
وی ادامه داد: به نظر من و یقیناً دکتر قالیباف فردی انقلابی، مدیری کارآمد، دارای روحیه مقاوم در برابر فشارها و تهدیدهای داخلی و خارجی و مدیر اجرایی موفقی است و از شاخصه های کاندیدای اصلح برخوردار است.
 این ادعاها را می‌توان در مدیریت موفق وی در شهرداری تهران، فرماندهی نیروی انتظامی و فرماندهی نیروی هوایی سپاه و سایر عملکردهای وی مشاهده کرد. 

اشاعه فرهنگ دینی مانع از گسترش فرهنگ بی بند و باری

گروه اجتماعی : رییس پلیس امنیت عمومی آذربایجان‌‌ غربی اشاعه فرهنگ دینی و اعتقاد به خداوند متعال و معنویات را مانع از گسترش بی‌بند و باری در جامعه عنوان کرد.
رحیم جهانبخش، رییس پلیس امنیت عمومی آذربایجان‌‌ غربی تأکید کرد: ارائه تصویرهای مبتذل از طریق ماهواره یکی از عوامل گسترش بی‌بندوباری و به فساد کشاندن جوانان است چون دشمن همواره مخالف اشاعه فرهنگ دینی و اعتقاد به خداوند متعال بوده و از سوی دیگر معنویت را مانع اصلی اهداف خود می‌دانند و برای کم‌رنگ کردن و ایجاد خلل در اعتقادات مردم از هیچ اقدامی فرو گذار نیستند.

ادامه مطلب ...

رسانه های آذربایجان غربی به موضوع عفاف و حجاب بیشتر بپردازند

گروه فرهنگی :
لازم است تا رسانه های آذربایجان غربی به موضوع عفاف و حجاب بیشتر بپردازند.
حجت الاسلام محمدباقر کریمی ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بر لزوم برنامه‌ریزی مدون و جامع برای فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف در جامعه تأکید کرد و افزود: داشتن یک برنامه‌ریزی دقیق و جامع به همراه تعیین خط مشی‌های اجرایی آن از مهم‌ترین ضروریاتی است که باید در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.
این مقام مسئول در اولین نشست کمیته عفاف و حجاب استان، با تأکید بر اهمیت رعایت موازین شرعی در جامعه گفت: حجاب اسلامی یکی از مهم‌ترین موازین شرعی است که برای ترویج آن در جامعه باید برنامه مدون داشته باشیم .

ادامه مطلب ...

لزوم انعکاس عملکرد سپاه در رسانه ها

گروه پایداری (هادی علیزاده): فعالیت های مختلف سپاه و انعکاس اخبار مربوط به این حوزه از طریق رسانه ها علی الخصوص مطبوعات بسیار مهم است.
 نشست خبری خبرنگاران و فعالان عرصه مطبوعات و رسانه با فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی در سالن کنفرانس سپاه شهدای استان برگزار شد.
 در این جلسه ، «سردار عابدین خرّم» از برگزاری رزمایش بزرگ 30 هزار نفری «الی بیت المقدس» با حضور بسیجیان استان آذربایجان غربی در روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه جاری خبر داد.
این گزارش حاکی است ، در ابتدای این جلسه فرمانده سپاه شهدای استان با تبریک سالروز تشکیل سپاه به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ، به شرح عملکرد چشمگیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه های گوناگون از بدو تأسیس این نهاد تا عصر حاضر پرداخت و بر لزوم آشنایی ملت حماسه ساز و همیشه در صحنه ایران اسلامی با فعالیت های مختلف سپاه و انعکاس اخبار مربوط به این حوزه از طریق رسانه ها علی الخصوص مطبوعات تأکید کرد.
ادامه مطلب ...

دبیرمجمع تشخیص: بنای اقتصاد ایران معیوب است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارومیه با بیان این که بنای اقتصادی ایران معیوب است ، راه های برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور را از منظر خد بیان داشت.
این گزارش حاکی است: محسن رضایی در جمع دانشجویان دانشگاه ارومیه، افزود: اقتصاد دولتی و تک محصولی بودن آن، کشور را از لحاظ شرایط اقتصادی در وضعیت نامناسبی قرار داده است؛ اصلاح ساختارهای اقتصادی، مدریت اقتصادی صحیح و بکارگیری سیاست خارجی مناسب و کارشناسانه می تواند راه گشای مسائل اقتصادی شود.
او گفت: کشور از یک سوء مدریت اقتصادی رنج می‌برد که باید در مرحله اول مدریت مناسب اقتصادی را جایگزین سیاست‌های اقتصادی و پس از آن برنامه‌های دیگر را به موازات آن اجرا کنیم.

ادامه مطلب ...