معنای زندگی

معنای زندگی

زهرا راستی:

«مرتضی دل‌بسته‌ بود. ناله‌های شبانه‌اش دردی جانکاه در دل داشت که با هق‌هق گریه می‌آمیخت. سید بارها و بارها برایمان از شهادت گفت؛ از رفتن به سوی نور، پرواز کردن، بی‌دل شدن، سجده‌گاه خویش را با خون، سرخ کردن و راهی بی‌پایان تا اوج هستی انسان گشودن.

به‌یاد دارم که درمورد زندگی و مرگ گفت: «زندگی کردن با مردن معنی می‌یابد، کلید ماجرا در مردن است، نه زندگی کردن» چگونه مردن برایش مهم بود. عاقبت خداوند آرزویش را به سر منزل مقصود رساند.»

-از کتاب همسفر خورشید.

ادامه نوشته

کاش قبرستان‌نشینان عادات سخیف نشویم

کاش قبرستان‌نشینان عادات سخیف نشویم

زهرا راستی - ولایت شرق:

در وصیت‌نامه‌ی شهید مرتضی آوینی آمده است : «زندگی زیباست، اما شهادت از آن زیباتر است؛ سلامت تن زیباست، اما پرنده‌ی عشق، تن را قفسی می‌بیند که در باغ نهاده باشند. و مگر نه آنکه گردن‌ها را باریک آفریده‌اند تا در مقتل کربلای عشق، آسان‌تر بریده شوند. و مگر نه آنکه از پسر آدم، عهدی ازلی ستانده‌اند که حسین را از سر خویش بیشتر دوست داشته باشد. و مگر نه آنکه خانه تن، راه فرسودگی می‌پیماید تا خانه روح، آباد شود. و مگر این عاشق بی‌قرار را بر این سفینه سرگردان آسمانی، که کره‌ی زمین باشد برای ماندن در اصطبل خواب و خور آفریده‌اند؟ و مگر از درون این خاک اگر نردبانی به آسمان نباشد، جز کرم‌هایی فربه و تن‌پرور برمی‌آید؟ ای شهید. ای آنکه بر کرانه‌ی ازلی و ابدی وجود برنشسته‌ای، دستی برآر و ما قبرستان‌نشینان عادات سخیف را نیز از این منجلاب بیرون کش.» * 

ادامه نوشته

فرهنگ مدرن شدن

فرهنگ مدرن شدن

زهرا راستی:

ما انسان‌های مدرنی هستیم که در جوامع پیشرفته زندگی می‌کنیم. حالا می‌پرسی جوامع پیشرفته چه‌جور جایی‌ست؟ پاسخت روشن است. جامعه‌ای که برای رفت و آمد از هر وسیله‌ی نقلیه‌ای استفاده می‌کند به جز چهارپایان، یعنی مدرن شده است. یعنی علم را به خدمتِ رفاه گرفته است و چند قطعه و پیچ و مهره را چسبانده به اتاقکی آهنی، یک موتور قدرتمند هم خوابانده آن جلو و چهار چرخ، وصله زده به این‌ور و آن‌ور، وسیله‌ای ساخته به نام ماشین. همین ماشین، ما را از خستگیِ راه و پیاده گَز کردن می‌رهاند و به ساعت نکشیده سر از محل کار و خانه‌ی اقوام درمی‌آوریم.

 

ادامه نوشته

تغییر سبک زندگی

زهرا راستی:

صدای زنگ ساعت را قطع کردم و چشم‌هایم در یک روز زیبای دیگر باز شد. در اتاقی که دیواره‌‌هایش به رنگ آسمان است و چند پروانه روی گل‌های پرده‌‌ی پنجره‌اش خوش آرمیده‌اند. مثل هر صبح، پیش از هر کاری در آینه خود را از نظر گذراندم. جز پُفِ خواب آلودگیِ چشم‌ها دیگر چیزی در چهره‌ام عوض نشده بود. لباس‌های روی مبل را در کمد جا دادم. خرت و پرت‌های کف سالن را در قفسه‌هایشان چیدم. کتریِ آب را گذاشتم جوش بیاید و یک پیمانه چای خشک در قوری ریختم. مقدمات ناهار را فراهم کردم و به سر و روی گلدان‌ها آب پاشیدم. گرد و خاک را از روی میز و جاکفشی و قاب عکس‌ها پاک کردم. دکمه‌ی پیراهنم را دوختم و چای به لب، کتابی در دست گرفتم و رفتم گوشه‌ی دنجِ خانه‌ام. موسیقیِ خوش‌‌آهنگی گذاشتم تا بخواند. رؤیاهای پیری‌ام را در جوانی ورق می‌زدم که صدا اوج گرفت:

 

ادامه نوشته

پیام تشکر وسپاسگزاری مدیرکل امورمالیاتی آذربایجان غربی از نقش آفرینان مالیات در استان

گروه خبر - با پایان یافتن موعد ارائه اظهارنامه مالیاتی مشاغل در 31 خرداد ماه مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی با صدور پیامی از همراهی مؤدیان مالیاتی ، اصحاب رسانه، رؤسای اتاق های اصناف شهرستان های استان و کارکنان ادارات مالیاتی استان تقدیر و تشکر کرد .

به گزارش خبرنگار ما به نقل از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی آذربایجان غربی، یعقوب مزرعه لی در این پیام تحقق اهداف سازمان امور مالیاتی در تامین درآمد های پاک و پایدار مالیاتی برای کشور در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و تامین استقلال اقتصادی کشور دانست.

ادامه نوشته

ناغيل

( ﭘﺮده ﻟﻴﻚ اوﻳﻮن )

 . 1 ﺻﺤﻨﻪ 

( ﺻﺤﻨﻪ ﻧﻴﻦ ﺳﺎغ اﻟـﻴـﻨـﺪه ﻳـﺎرﭘـﺎق ﻻري 

ﺗﺆﻛﻮﻟﻤﻮش ﺑﻴﺮ آﻏﺎج وار. آرﺧﺎﺳﻴﻨﺪا اﻳﺴﻪ 

ﺗﺎﺧﺘﺎ ﻗﺎﭘﻲ ﻟﻲ ﻳﻴــﺨﻴﻖ ﺑﻴﺮاﺋﻮ وار. ﺳﻮل اﻟـﻪ 

ﮔﺌﺘﺪﻳﻜﺠﻪ دؤﻳﻮش اﻳﺰﻟﺮي ﮔﺆروﻧـﻮر . آرا 

 - ﺳﻴﺮا ﺑﻴﺮ ﻧﺌﭽﻪ آﻏـﺎج ﻛـﻮﻧـﺪه ﺳـﻲ ده 

ﮔﺆروﻧﻮر. ﺻﺤﻨﻪ ﻧـﻴـﻦ درﻳـﻦ ﻟـﻴـﻴـﻴـﻨـﺪه 

اوﭼﻮروﻟﻤﻮش ﺑﻴﺮ دووار وار . 

داﻟﻴﻨﺪا اﻳﺴﻪ ﻣﺌﺸﻪ ﻟﻴﻚ. ﻛﻮﻟﻚ اﺳﻴﺮ. ﻗـﺎپ 

– ﺑﺎﺟﺎ آﭼﻴﻠﻴﭗ، ﭼـﻴـﺮﭘـﻴـﻠـﻴـﺮ . اﻳـﺘـﻠـﺮﻳـﻦ 

اوﻻﻣﺎﺳﻲ ﻫﺮدن ﺑﻴﺮ اﺋﺸﻴﺪﻳﻠﻴـﺮ . ﻣـﻮﺳـﻴـﻘـﻲ 

ﺳﻴﺰﻳﻢ – ﺳﻴﺰﻳﻢ ﺳﻴﺰﻳﻠﺪاﻳﻴﺮ .

 آز ﺳﻮﻧﺮا ﺻﺤﻨﻪ ﻧﻴﻦ ﺳﻮل اﻟﻴﻨﺪن ﻳﻮرﻏـﻮن 

– آرﻏﻴﻦ ﻗﺎﭼﻘﻴﻦ ﻻر ﮔـﻮروﻧـﻮر . ﺑـﺎﻻش 

اﻟﻴﻨﺪه ﺳﺎز، ﺻﺤﻨﻪ ﻧﻴﻦ ﺳﺎغ اﻟﻴﻨﺪه داﻳﺎﻧﻴﺐ ، 

اوﻧﻼرا ﺑﺎﺧﻴﺮ. ﻗﺎﭼﻘﻴﻦ ﻻرﻳﻦ ﺑﻴﺮي داﻳﺎﻧﻴـﺐ 

ﺑﺎﺷﻘﺎﻻرﻳﻨﺎ )

 ﻳﺎراﻟﻲ ﻗﺎﭼﻘﻴﻦ – ﻛﺆرﭘﻮﻧﻮ آﺷﺴﺎق، دؤرد 

آﻏـﺎج، دؤﻳـﻮش ﻣـﺌــﻴـﺪاﻧـﻴـﻨـﺪان اوزاق 

ﻻﺷﺎردﻳﻖ. ( ﻫﺎﻣﻲ اوﻧﻮن ﮔﻮﺳﺘﺮ دﻳﻲ ﻳـﻮﻧـﻪ 

ﺑﺎﺧﻴﺮ) او اوﺟﺎﻏﻴﻦ ذﻳﺮوﺳﻴﻨـﺪن دوﺷـﻤـﻦ 

آﻳﺎﻗﻼري اﻳﻠﻪ ﺗﺎﭘﺪاﻧـﺎن ﺗـﻮرﭘـﺎﻗـﻼرﻳـﻤـﻴـﺰ 

ﮔﻮروﻧﻮر. ﻳﻮﻟﻮﻣﻮز اوردان ﺗﻮﺗﻮب ﮔﺌﺘﺴـﻪ 

ك، آراز ﭼﺎﻳﻴﻨﺎ ﻳﺌﺘـﻴـﺸـﻪ رﻳـﻚ . اوﻧـﺪان 

ﺳﻮﻧﺮا ...

( ﻳﺎراﻟﻲ ﻗﺎﭼﻘﻴﻦ ﻗﻬﺮ ﻟﻪ ﻧﻴﺮ. ﻗﺎﭼﻘﻴﻦ ﻻردان 

ﺑﻴﺮ آﻳﺮﻳﺴﻲ ﺗﺎﻣﺎﺷﺎﭼﻴﻼرا ﻗﺎرﺷﻲ ﮔﻠـﻴـﺐ ، 

ﻛﻮرﭘﻪ ﺳﻴﻨﻲ ﮔﺆﺳﺘﺮﻳﺮ )

ﻗﺎﭼﻘﻴﻦ ﻗﺎدﻳﻦ - ﺑﺎﻻم، ﻛﻮرﭘﻪ ﺑﺎﻻم ... ﮔـﻮل 

آﭼﻤﺎﻣﻴﺶ ﺳﻮﻻن ﺑﺎﻻم ، ﻣﻨﻲ ﻳﺎﻟﻘﻴﺰ ﻗﻮﻳـﺎن 

ﺑﺎﻻم. اوﻳﺎن. آچ ﮔﺆزوﻧﻮ، آﻏـﻼ . ﺗـﺆك 

ﮔﺆزوﻧﻮن ﻳﺎﺷﻼرﻳﻨﻲ. ﺑﻴﺮ ده ﺳﻨﻪ ﻻي ﻻي 

ﭼﺎﻟﻴﻢ . 

ﻳﺎت ﻋﺆﻣـﺮوﻣﻮن ﭼﻴﭽﮕــﻲ 

ﮔﺌﺠﻪ ﻛﺌﭽﺪي آي ﺑﺎﺗـــﺪي 

ﺳﻦ ﻫﻠــﻪ ده اوﻳﺎﻗﺴـــﺎن 

ﻻﻳﻼم ﺻﺒﺤــــــــﻮ اوﻳﺎﺗﺪي .

ﻳﺎت، ﺟﺎﻧﻴﻢ، ﮔﺆزوم ﻻﻳﻼي !

ﻗﻮرﺑــــــﺎﻧﻴﻦ اؤزوم ﻻﻳﻼي !

( ﻗﺎﭼﻘﻴﻨﻼر ﺻﺤﻨﻪ ﻧﻴﻦ ﺳـﺎغ ﻃـﺮﻓـﻴـﻨـﺪن 

ﭼﻴﺨﻴﺮﻳﻼر. ﺑﺎﻻش اوﻧﻼرﻳﻦ اؤﻧﻮﻧﻮ آﻟـﻤـﺎق 

اﻳﺴﺘﻪ ﻳﻴﺮ. آﻧﺠﺎق ﮔﺌﺪي ﻗﺎﻳﻴﺪﻳﺮ. ﺑـﺎﺷـﻴـﻨـﻲ 

ﺳﺎزﻳﻦ اوﺳﺘﻮﻧﻪ ﻗﻮﻳﻮب آﻏﻼﻳﻴﺮ. ﺑﻴﺮ ﮔﺌـﺪن 

ﻗﺎﭼﻘﻴﻦ ﻻرا ﺑﺎﺧﻴﺮ، ﺑﻴﺮده ﺑﺎﻻﺷﺎ )

ﻗﺮﻧﻔﻴﻞ - ﺑﺌﻠﻪ ﺑﻴﺮ ﮔـﻮن دن ﻗـﻮرﺧـﻮردوم 

ﺑﺎﻻش. ( ﺑﺎﻻش ﮔﺆز ﻳﺎﺷﻼرﻳﻨﻲ ﮔﻴﺰﻟﻪ دﻳﺮ) 

ﺑﺌﻠﻪ ﺑﻴﺮ دؤﻳﻮش ﻟﺮﻳﻦ ﺳﻮﻧﻮ ﺑﻠﻠﻲ دﻳﺮ ﺑﺎﻻش .

 ﺑﺎﻻش !؟ -

ﻗﺮﻧﻔﻴﻞ - ﮔﺆرورﺳﻮن ... داﻫﺎ ﺣﺴـﺮﺗـﻠـﻲ 

ﺑﺎﺧﻴﺶ ﻻرﻳﻨﻲ ﻳﻮﻟﻼردان آل. اؤﻧﻮﻧـﻪ ﺑـﺎخ 

ﺑﺎﻻش. ﺑﻴﻞ ﻛﻲ ﮔﻨﺞ ﻟﻴﻚ ﮔﻮﻧﻠﺮﻳـﻤـﻴـﺰي 

ﻗﺎرا ﺑﺎﺳﻴﺮ .

ﺑﺎﻻش - ﻗﺮﻧﻔﻴﻞ، ﻋﻤﻴﻢ ﻗﻴﺰي اوﻟﻤﺎﻳﺎﻳـﺪﻳـﻦ، 

ﺳﺌﻮﮔﻲ اﻳﻠﻘﺎر ﻳﻤﻴﺰي ﭘـﻮزوب آﺗـﺎردﻳـﻢ . 

ﻗﻮﺷﻮن ﻗﺎﻧﺎ ﺑﻠﻪ ﻧﻤﻴﺶ ﻗﺎﻳﻴﺪﻳﺮ . ﻗﺎﭼﻘﻴﻦ ﻻر 

دﻳﺪه رﮔﻴﻦ، ﺗﻮرﭘﺎﻗﻼرﻳﻤﻴﺰ دوﺷﻤﻦ اﻟﻴﻨـﺪه . 

آﻣﻤﺎ ... ﺳﻦ ...

 ﻗﺮﻧﻔﻴﻞ - ﻣﻦ ﻧﻪ ﺑﺎﻻش؟ 

 ﺳﺆﻳﻠﻪ، ﻣﻨـﻴـﻢ ﺳـﻮﭼـﻮم ﻧـﺪﻳـﺮ؟ ﺳـﻨـﻲ 

دوﺷﻮﻧﻤﻚ ﻣﻲ؟ 

ﺳﺌﻮﮔﻲ ﻣﻴﺰه، اﻳﻠﻘﺎرﻳﻤﻴﺰا ده ﻳـﺮ وﺋـﺮﻣـﻚ 

ﻣﻲ؟ 

ﺑﺎﻻش – ﻳﺌﺘﺮ ﻗﺮﻧﻔﻴﻞ. ﻧﻪ اوﻟﻮر ﻳﺌﺘﺮ آرﺗﻴﻖ .

آردي وار 

مياندوآب ميزبان مسابقات بين المللي بوكس

 گروه ورزش :
مسابقات بين المللي بوكس از اول آبان به مدت 5 روز با حضور تيمهاي منتخب كشورهاي آذربايجان ، تركيه و تيمهاي مياندوآب مياندوآب و آذربايجان غربي و تيم ملي ايران در سالن 2 هزار نفري  مياندوآب برگزارز خواهد شد.
اين گزارش حاكي است : اين مسابقات در نوع خود بي سابقه است و براي اولين بار در اين سطح برگزار مي شود و اقتدار و انسجام تيم بوكس مياندوآب باعث شده كه افتخار اين ميزباني نصيب اين شهرستان شود.
گفتني است در اين مسابقه شاهد حضور داوران بين المللي از جمله بابك بردبار و سرمربي تيم ملي بزرگسالان "اكبر احدي " و دبير فدراسيون بوكس جمهوري اسلامي ايران »همايون اردلان«  و بوكسورهاي نامدار با مدالهاي رنگارنگ و معتبر آسيايي خواهيم بود.

ايوب مختارنژاد سرپرست تيم مياندوآب از مربيگري بهمن عزيزي براي اين تيم خبر داد و از تلاشهاي شبانه روزي مسئولين تربيت بدني تقدير و تشكر كرد. 

تيم بوكس بزرگسالان مياندوآب قهرمان استان شد

 گروه ورزش :
مسابقات تيمهاي بوكس استان از 24 مهر لغايت 26 مهر در مهاباد برگزار شد.
در اين مسابقات 11 تيم از سراسر استان پس از انجام دو روز مسابقات فشرده ، تيم مياندوآب با 31 امتياز موفق به كسب مقام اول شد.
اين گزارش حاكي است ؛ تيمهاي اروميه و سلماس نيز در پايان مسابقات به ترتيب به رتبه هاي دوم و سوم نائل شدند.

گفتني است شهرام جلالي ، هدايت ناصري ، عباس برشه ، داود حنيفي و رحمان عزيزي موفق به كسب رتبه اول شدند و سامان محمدپور و سجاد پوراشرفي هم رتبه هاي دوم را كسب كردند.

اين تيم را بهمن عزيزي و نجف حاجي پور به عنوان مربي و ايوب مختارنژاد به عنوان سرپرست همراهي مي كردند. 

نشست خبري رييس اداره ورزش و جوانان شهرستان مياندوآب برگزار شد

 گروه ورزش :
به پاس بزرگداشت هفته تربيت بدني ، اصحاب رسانه ميهمان اداره ورزش و جوانان شهرستان مياندوآب بودند.
در اين مراسم كه در دفتر رياست اداره برگزار شد ، امير رضاپور از تعامل موجود في ما بين مسئولين و توجه آنان به ورزش تقدير و تشكر كرد و از خبرنگاران و رسانه هاي محلي به دليل پوشش خبري تقدير ويژه به عمل آورد.
در اين جلسه از برگزاري مسابقات واليبال نوجوانان كشور ، مسابقات بوكس و شطرنج كشوري (جام چي چست) و كاراته كشوري گزارش مبسوطي ارائه داد.
گفتني است كه مسابقات واليبال و كاراته برگزار شده اند و انشاا... در چند روز آينده شاهد برگزاري مسابقات بوكس و شطرنج خواهيم بود. 

شهردار جدید ماکو معرفی شد


«ماكو بايد به جايگاه اسمي خود يرسد.» ، اين جمله يي است كه مهندس منوچهر فرضي شهردار جديد ماكو پس از انتخاب خود از سوي شوراي شهر ماكو در جمع خبرنگاران به زبان آورد.
اين گزارش حاكي است ؛ پس از سه ماه رایزنی و چند ساعت جلسه پشت درهای بسته ، اعضای شورای شهر ماکو با بررسی برنامه‌های سه نفر از کاندیداهای نهایی شهرداری ماکو ، شهردار ماکو را انتخاب کردند.
در جلسه‌ای که برای این منظور در اتاق جلسات شورای اسلامی شهر ماکو تشکیل شد ؛ محرم نوروزی، اسلام پورقنبر و منوچهر فرضی به دفاع از برنامه‌های خود پرداختند و هفت نفر اعضای شورای شهر ماکو پس از بررسي و گفت و گو شهردار این شهر را انتخاب کردند.
مهندس منوچهر فرضی متولد 1343 دانش آموخته دانشگاه در رشته آبياري است که در سال‌های 76 و 77 شهردار ماکو بود و منشا تحولات زیادی در مبلمان شهری این شهر شد با پنج رای از هفت رای به عنوان شهردار ماکو انتخاب و برای طی مراحل قانونی اعلام شد.
ادامه نوشته

طنز خواب نما / اثر عباس حسن پور

 شتر در خواب بیند پنبه دانه ...
جناب وزیر خودشان شخصا با بنده تماس تلفنی گرفتند و فرمودند : « صاحب نظران حاضر در وزارت کشور اطلاع واثق دارند که شخصیت و لیاقت جنابعالی که کلی در زندگی دود چراغ خورده اید و استخوان خرد کرده اید ، بیشتر از این حرفهاست که ما به خودمان جرات و اجازه بدهیم که پست « استانداری » را به آن بزرگوار پیشنهاد بدهیم . البته خودتان که یک ژورنالیست هستید و بهتر از دیگران می دانید که آذربایجان غربی منطقه ی است فوق العاده حساس و نیازمند سیاستمداران پخته ، مجرب و زبده ای همچون جنابعالی است ، بنابر این نباید بهانه بیاورید و از تقبل یک چنین پست حساسی ، هر چند که در شان و منزلت تان نیست اجتناب بورزید ؛ چون بزرگان - بنظرم منظورش رییس جمهور بود - تصمیم گرفته اند برای یک بار هم که شده کار را به کاردان بسپارند و از قدیم و ندیم هم گفتند که « چورکی ور چورکچی یه ، بیر چورک ده اوستونده » نظر آقای وزیر دقیقا « دارندگی و برازندگی » بود و به عمد هم که شده این بخش از صحبت های شان را به زبان ترکی بیان فرمودند تا نظرم را کاملا جلب کرده باشند . 

ادامه نوشته

بايد چهره واقعي وهابيت را نشان داد

قله نيوز : حجت الاسلام قهرماني امام جمعه مياندوآب گفت:چهره واقعي وهابيت بايد نشان داده شود چرا كه انگليس پشت سر اين فتنه است و با ايجاد فرقه وهابيت وحدت مسلمين را نشانه رفته است.

وي افزود: هدف اين كشور نشانه گرفتن اتحاد و به جان هم انداختن مسلمانان براي تامين منافع خود است، چرا كه كشورهاي منطقه در صورت متحد بودن به قدرت هاي منطقه اي تبديل مي شوند و به قدرت هاي جهاني باج نمي دهند و توسط آن ها چپاول نمي شوند.

او گفت: امروز با فرقه فرقه كردن مسلمين، مخصوصا ايجاد فرقه هاي تندرو منطقه را دچار مشكل كرده اند و به واسطه گروه هاي تندرو و تكفيري باعث ناامني بسياري از كشورها شده اند و بدين ترتيب با كمترين هزينه بيشترين بهره را از اين اختلافات مي برند.

امام جمعه مياندوآب ادامه داد: معتقدين به اين فرقه عقل را در مسائل اعتقادي قبول ندارند و فقط حديث را مي پذيرند و بسياري از احاديثي كه به آن ها استناد مي كنند جعلي و ساختگي است، اين ها زماني كه در عربستان به قدرت رسيدند به نفت دسترسي پيدا كردند و با استفاده از سرمايه هاي كلان نفتي به انتقال انديشه پرداختند كه بعضا اين دلار ها موثر واقع شد و موفق به فريب افرادي شدند.

ادامه نوشته

بسيج سازندگي ادامه راه جهاد سازندگي است


قله نيوز : سرهنگ حبیب شهسواری ، جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی بسيج سازندگي را ادامه دهنده راه جهاد سازندگی دانست كه در اوایل انقلاب خدمت‌رسانی می‌كرد و افزود: بسیج سازندگی تحقق دهنده عینی خلق حماسه در عرصه محرومیت‌زدایی و آبادانی در مناطق مختلف كشور است.
  وی در همایش «رسم هجرت» كه با حضور اقشار بسیج سازندگی استان در سالن اجتماعات دانشكده پزشكی ارومیه برگزار شد، با اشاره به انتخابات 24 خردادماه گفت: ملت ایران با مشاركت حداكثری در انتخابات همان حماسه‌ای را كه مقام معظم رهبری انتظار آن را داشتند خلق كرده و انقلابی دیگر در جهان به راه انداختند و همه دوستان و دشمنان ایران اسلامی را متحیر كردند.
او گفت: مردم ایران با خلق این حماسه به دشمنان این كشور ثابت كردند كه همچنان حول محور ولایت می‌چرخند و لبیك گویان گوش به فرمان رهبری هستند. بعد از خلق حماسه عظیم و شكوهمند حماسه سیاسی باید در فكر تحقق حماسه اقتصادی باشیم و این امر تنها با گرد آمدن حول محور و مدار ایمان، اعتقاد و ولایت امكان‌پذیر خواهد بود.
ادامه نوشته