آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

چمران گزینه فرعی است

گروه سیاسی :

مطرح کردن نام آقای چمران برای کاندیداتوری از سوی دولت در جهت منحرف کردن اذهان از گزینه اصلی است در واقع ایشان یک گزینه فرعی است و گزینه اصلی نیکزاد است.

عوض حیدرپور،نماینده شهرضا، سمیرم و عضو فراکسیون رهروان ولایت با اعلام این مطلب در ادامه تاکید کرد:چمران گزینه اصلی و نهایی جبهه پایداری و دولت برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیست البته ایشان از نیروهای خوب نظام است .
وی افزود:مطرح کردن نام آقای چمران برای کاندیداتوری از سوی دولت در جهت منحرف کردن اذهان از گزینه اصلی است در واقع ایشان یک گزینه فرعی است .
این نماینده مجلس تصریح کرد:دولت و جبهه پایداری از یک کاندیدای مشترک در انتخابات حمایت خواهندکرد بنده معتقدم این گزینه در کابینه دولت حضور دارد البته برخی از افراد که از دولت کنار گذاشته شده اند نیز از گزینه های مطرح برای کاندیداتوری از سوی جبهه پایداری و دولت هستند.
وی اظهار داشت:زمانی که دولت برخی از وزراء را کنار می گذاشت در فکر انتخابات بود در واقع اینها به گونه ای تنظیم کرده اند تا از افرادی که از دولت کنار گذاشته شده اند به عنوان گزینه دوم در انتخابات مورد حمایت قرار گیرند.

ادامه مطلب ...

جلسه مشترک دولت و مجلس امروز برگزار می شود

گروه دریافت اخبار :
ارسلان فتحی پور از احتمال برگزاری جلسه مشترک دولت و مجلس طی امروز ، چهار شنبه 25 بهمن ماه خبر داد.
 رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر فوق ، در ادامه اظهار گفت: امسال هم مانند سنوات گذشته بر اساس قانون ، بودجه دو دوازدهمی به اجرا در خواهد آمد.
 رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر این نکته تاکید کرد که اجرای بیش از قانون سه دوازدهمی بر اساس قانون ممکن نیست.
فتحی پورهمچنین  با بیان اینکه مهلت قانونی دولت برای تقدیم بودجه به مجلس 15 آذر ماه است بر اساس قانون، اضافه کرد: از دولت درخواست می کنیم که هرچه زودتر لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کند .  
 رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد با توجه به اینکه تاکنون 9 جلسه مشترک بین مجلس و دولت برای برنامه ریزی در بعد اقتصادی تشکیل شده است از امکان برگزاری جلسه دهم در روز چهارشنبه 25 بهمن ماه خبر داد.

ادامه مطلب ...

سارق 213 راس گوسفند به ده فقره سرقت اعتراف کرد

 گروه اجتماعی :

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری سارق احشام با 10 فقره سابقه سرقت در شهرستان ارومیه خبر داد. 

این گزارش حاکی است ؛ سرهنگ النقی پور گفت: در پی افزایش وقوع سرقت احشام در سطح آذربایجان غربی به ویژه مرکز استان رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت. 
وی افزود: با انجام یکسری کارهای اطلاعاتی و پلیسی نهایتا یک نفر سارق در این راستا شناسایی و در حین حمل احشام مسروقه دستگیر و به مقر پلیس هدایت شد. 
او گفت: متهم در بازجویی های فنی پلیسی به 10 فقره از سرقتهای کلان احشام در مجموع به تعداد 213 راس گوسفند و 14 راس گاو به ارزش دو میلیارد و پانصد میلیون ریال با همدستی دو نفر دیگر اعتراف کرد. 

ادامه مطلب ...

یکصد و چهارمین شماره هفته نامه آبشار منتشر شد

تیتر اصلی این شماره هفته نامه آبشار به «تکذیب شایعه کمبود مواد غذایی در آذربایجان غربی» اختصاص داده شده است. در قسمت پایین این مطلب ، خبری تحت عنوان «افزایش ارتفاع آب دریاچه ارومیه» به چشم می خورد. «بازگشت بارش ها و سرما به آذربایجان غربی» دیگر خبر موجود در صفحه اول از شماره صد و چهارم هفته نامه آبشار می باشد.

ادامه مطلب ...

بیمارستان قلب سیدالشهدای ارومیه برتر شناخته شد

گروه سلامت :

عباس سید ذکریایی ، مدیر مرکز آموزشی درمانی قلب سیدالشهدای ارومیه گفت: با اقدمات اساسی و تخصصی که در این مرکز درمانی صورت گرفته، این مرکز در ردیف یکی از بیمارستان های برتر کشور قرار گرفته است.

وی افزود: این رده برتر در راستای اجرای طرح حاکمیت بالینی در کشور به این بیمارستان اختصاص داده شده است.

سید ذکریایی با قدردانی از تلاش کارکنان پرستاری و پیراپزشکی بیمارستان تخصصی قلب سیدالشهدای ارومیه اضافه کرد: این مرکز در مسیر بهبود ارائه خدمات بالینی و ارتقای مستمر کیفیت و افزایش رضایتمندی بیماران در چهارچوب اجرای برنامه حاکمیت بالینی در زمره بیمارستان های برتر کشور معرفی شده است.

او گفت: بر این اساس، لوح و تندیس دومین جشنواره کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این بیمارستان اعطا شد.

ادامه مطلب ...

تکذیب شایعه کمبود مواد غذایی در آذربایجان غربی

گروه اقتصادی :

عبادا... اکبری ، رییس سازمان "صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان غربی" گفت: شایعه کمبود مواد غذایی و ارزاق عمومی در آذربایجان غربی به هیچ وجه صحت ندارد و کذب محض است.

وی افزود: بر خلاف شایعات، میزان مواد غذایی توزیع شده از قبیل برنج، روغن، گوشت قرمز و گوشت مرغ در چند ماه اخیر در آذربایجان غربی ، در هیچ یک از سال های اخیر سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: با جوّ روانی که دشمنان ایران اسلامی و گاها افراد سودجو ، دامن زده بودند یک نیاز کاذب در بازار ایجاد شده بود که مسئولین بازرگانی نیز برای شکستن این جوّ ، اعلام کردند که به هر میزان که مردم خریداری کنند، عرضه خواهیم داشت.

اکبری گفت: به رغم آنکه می دانستیم نیاز بازار کاذب است، ما به وعده خود عمل کردیم و به هر میزانی که مردم خریدند ما جایگزین کردیم و امروز نیز جایگزین می کنیم.

ادامه مطلب ...

توزیع 120 تن برنج در سلماس

 گروه اقتصادی :

مرتضی نظری ، فرماندار سلماس  گفت: برای تنظیم بازار ،طی چند هفته اخیر بیش از 120 تن برنج خارجی در این شهرستان توزیع شده است.

این گزارش حاکی است ، وی در جلسه ستاد تنظیم بازار سلماس، افزود: در راستای کنترل قیمت کاذب برنج خارجی هم اکنون 150 تن نیز در حال خرید است که به زودی وارد بازار خواهدشد.

وی با اشاره به اینکه توزیع برنج با کارت ملی و ثبت مشخصات فرد در فرم های مربوطه تحویل داده می شود اضافه کرد: توزیع برنج تا زمان اشباع شدن بازار ادامه خواهد داشت و شهروندان از این بابت نگرانی نداشته باشند.

نظری خاطر نشان کرد: مسوولین اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان نظارت کافی برتوزیع برنج داشته و پیش بینی می شود با توزیع منظم برنج قیمت این محصول کاهش یابد.

زیارت مجازی در وب سایت جمکران راه اندازی شد

مدیر رسانه‌های دیجیتال مسجد مقدس جمکران از راه‌اندازی بخش زیارت مجازی در وب سایت رسمی جمکران خبر داد. امیر افضلی مدیر رسانه‌های دیجیتال مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: یکی از کاربردهای فضای وب، مجازی‌سازی و شبیه‌سازی است که به شیوه‌های مختلف در بستر وب صورت می‌گیرد. این محصول در نسخه اولیه دارای 13 پلان از اماکن مختلف مسجد مقدس جمکران را دربر دارد.

ادامه مطلب ...

افتتاح 11 پروژه عرصه سلامت در دهه فجر

 گروه سلامت :

عبدالمجید حمیصی معاون توسعه مدیریت و منابغ انسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمــــــــات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: دهه فجر امسال 11 پروژه عمرانی در این دانشگاه افتتاح می شود.

وی افزود: این تعداد پروژه با صرف اعتبار 70 میلیارد ریالی در استان برای بهره برداری آمـــــــــــــاده شده اند.
او گفت: بازسازی آزمایشگاه بیمارستان خاتم الانیباء (ص) سلماس، ساختمان اکسیژن ساز بیمارستان شهید مدنی خوی، خوابگاه 340 نفری پسرانه سایت نازلوی ارومیه، خانه بهداشت قابان کندی میاندوآب، خانه بهداشت باش برات تکاب، پایگاه اورژانس شهری چهاربرج جدید میاندوآب، تغییر کاربری ساختمان بهورزی به دانشکده پرستاری، تعمیرات اساسی آزمایشگاه قمر بنی هاشم خوی، سی تی اسکن سردشت، اورژانس اشنویه و ccu پیرانشهر این پروژه ها را شامل می شوند.
حمیصی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته فعالیت های بسیار خوبی در حوزه عمران در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان انجام شده، اظهار کرد: پروژه احداث دانشکده پرستاری مامایی، مسجد دانشکده، خوابگاه 240 نفره در پردیس نازلو، ساختمان پزشکان متخصص در شهرستانهای خوی، چالدران و چایپاره از جمله مهمترین این طرح ها در سال 90 بوده است.

ادامه مطلب ...