آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

ترکیه و ایران دو کشور بزرگ با قدرت اقتصادی و وسعت بالا هستند

گروه بین الملل :

جودیت ییلماز، وزیر توسعه و برنامه ریزی کشور ترکیه در نشست نخبگان سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی ایران و ترکیه که در دانشگاه ابراهیم چچن استان آغری ترکیه برگزار شد ، با تاکید بر این که ترکیه و ایران دارای تاریخ هزار ساله مشترکی هستند، گفت: استان آغری کشور ترکیه نقطه طلاقی این دو فرهنگ بزرگ است.

این گزارش حاکی است ، ییلماز اظهار کرد: ترکیه و ایران دو کشور بزرگ منطقه با قدرت اقتصادی و وسعت بالا هستند اما در این راستا هنوز نتوانسته ایم بهره لازم را ببریم.
او گفت: دو کشور ظرفیت های بالایی را برای ارتباطات بیشتر در زمینه های مختلف دارند و مسئولان دو کشور در مذاکرات مشترک خود تاکید دارند که باید سطح مبادلات اقتصادی دو کشور به 30 میلیارد دلار برسد.
ییلماز افزود: سطح مبادلات اقتصادی دو کشور در 9 ماه اول سال 2012به 18 میلیارد دلار رسید.
وی با اشاره به این که ترکیه از نظر اقتصادی در دنیا رتبه 16 را دارا است، گفت: کشور ترکیه از نظر اقتصادی در سطح اروپا نیز رتبه ششم را کسب کرده است و در طی سه سال اخیر اقتصاد کشور ترکیه به سرعت رشد کرده است.

ادامه مطلب ...

اجرای 600 ویژه برنامه در هفته بسیج توسط سپاه شهدا

گروه پایداری :

سرهنگ حبیب شهسواری ، جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی در تشریح برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج از اجرای بیش از 600 ویژه برنامه با شعار «بسیج؛ امتداد عاشورا» در سطح استان خبر داد.

وی در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ با اعلام این خبر در ادامه افزود: در هفته بسیج ، برنامه‌های متنوعی از سوی سپاه شهدا برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بالاترین آمار حضور رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس توسط نیروهای بسیجی رقم خورد، افزود: از ابتکارات امام خمینی(ره) در سال‌های پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، تاسیس بسیج در 5 آذر سال1358 بود.
وی ادامه داد: بسیج مجموعه‌ای از فداکاری‌ها و رشادت‌ها برای ملت ایران است ، چرا که در دفاع، علم، هنر، سازندگی، سیاست، فرهنگ و کمک به درماندگان همیشه حضور فعال و تأثیرگذار داشته‌است.
شهسواری با اعلام این که تعداد برنامه‌های سال جاری در 61 فصل و برگرفته از سال شهادت امام حسین(ع) به سال قمری است، تصریح کرد: برنامه‌های هفته بسیج امسال رنگ‌ و بوی استقامت، مقاومت، فریاد‌خواهی علیه ظلم و ستم به خود خواهد گرفت.

ادامه مطلب ...

تهیه طرح اولیه انتقال پادگان ارتش در ارومیه به خارج از شهر

گروه خبر :

طرح اولیه انتقال پادگان ارتش به خارج از شهر ارومیه در حال تهیه است .

سید جواد محمودی ، معاون عمرانی استانداری آذربایجان غربی با اعلام این مطلب در آیین معارفه و تودیع اعضای هیئت مدیره دوره ششم و پنجم نظام مهندسی استان در ادامه گفت: هرچه جامعه مهندسی از عرصه مدیریت شهری کنار رود شاهد ضربات بیشتری در ساخت و ساز و عمران شهری خواهیم بود.

وی با بیان این که مهندسان موجود در استان می توانند یک نیروی عظیم در راستای بهبود ساخت و ساز باشند،افزود: منزوی شدن صنف مهندسین در زمینه اداره و عمران شهر نتیجه ای جز وضع کنونی شهر نخواهد داشت.

وی ادامه داد: امروز نظام مهندسی اذربایجان غربی توانسته به جایگاه واقعی خود دست یابد زیرا در گذشته نظام مهندسی با اندک نسیمی متزلزل می شد ولی امروز با نشان دادن تخصص خود تبدیل به درخت تناوری در عرصه عمران شهری شده است.

او گفت: سازمان نظام مهندسی با بیش از 8هزار عضو در آذربایجان غربی خواهد توانست در عرصه های مختلف مدیریت شهری نقش افرینی کند.


ادامه مطلب ...

دومین همایش ملی قرآن پژوهی و طب در ارومیه برگزار شد

از صبح دومین روز برگزاری این همایش همچنین مقالاتی از قبیل شیر مادر حق اخلاقی فراموش شده در رحم جایگزین، رحم جایگزین از منظر قرآن و روایات، ارتقا سلامت روان با استفاده از تعالیم روانشناختی اسلام(براساس سیره نبوی) در مقابل مکاتب روانشناختی غربی، قرآن بهداشت روان، اندیشه و فکر، اسلام و بهداشت محیط، ژنتیک از دیدگاه قرآن کریم و بررسی تاثیرات متقابل انسان و محیط زیست بر یکدیگر در قرآن و متون اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

در این کنگره همچنین مباحثی از قبیل: آیات پزشکی استخراج شده از قرآن، احادیث پزشکی استخراج شده از منابع اسلامی، جایگاه طب اسلامی، قرآن و حدیث‌پژوهی، جایگاه سبک زندگی اسلامی و قرآن‌پژوهی، علوم انسانی مرتبط با طب و قرآن، تولید و توسعه علم از نگاه قرآن(توسعه قرآنی علم)، استخراج علوم بنیادی و کاربردی پزشکی از قرآن و جامعه اسلامی و قرآن به عنوان محورهای اصلی در نظر گرفته شده بود.

ادامه مطلب ...

آمادگی اداره کل ارشاد برای تجهیز کتابخانه های عمومی استان


گروه فرهنگی : 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای تجهیز و توسعه کتابخانه های اماکن عمومی استان آمادگی کامل داریم.
به گزارش خبرنگار ما از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان غربی حجت الااسلام محمد باقر کریمی  افزود: ایجاد کتابخانه در اماکن عمومی از برنامه های مهمی است که در ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه می تواند نقش مهمی را ایفا کند.
وی با عنوان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از کلیه طرح های مربوط به حوزه مطالعه استقبال می کند ، افزود : برای برگزاری نمایشگاه یاد یاران در صورت پرداخت 50 درصد هزینه های اجرایی توسط دستگاه ها ذیربط ، این نهاد می تواند پنج میلیارد ریال به برگزاری نمایشگاه یاد شده کمک مالی کند.

ادامه مطلب ...

پلمب 12 وسیله بازی غیر استاندارد در شهربازی ارومیه

12 وسیله بازی در دنیای بازی ارومیه پلمب شد.

منصور جلایر ، مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت : این تعداد وسیله بازی به دلیل برآورده نکردن الزامات استانداردهای مرتبط و ارائه گزارش های مرحله دوم شرکت بازرسی مبنی بر مردودی آنها توسط کارشناسان این اداره کل پلمب شدند. 

وی افزود: این وسایل بازی به صورت موقت برای تعمیرات از چرخه خدمت رسانی خارج شده اند تا پس از بهبود وضعیت، خدمت رسانی کنند. 
جلایر با اشاره به آغاز مرحله سوم نظارت بر تجهیزات شهربازی ها در استان ، تصریح کرد: در این مرحله نیز بازرسان مورد تایید، برای بازرسی از تمامی مکان های بازی در استان اعزام شده و از دستگاهها و وسایل بازی بازدید می کنند.

کشف بیش از 14 تن مواد مخدر در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی :

سرهنگ کریم اکبری ، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی از کشف و ضبط 14 تن و 367 کیلو و 141 گرم انواع مواد مخدر در هفت ماهه سال جاری در استان خبر داد.

 وی در نشست خبری اظهار داشت: در این راستا یکهزار و 148 نفر شامل قاچاقچیان مواد مخدر، حمل کنندگان ، فروشندگان و نگه دارندگان مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

 اکبری در ادامه با اشاره به کشفیات انواع مواد مخدر از اول مهر ماه سال تا 16 آبان ماه افزود: مجموع کشفیات مواد مخدر 590کیلو و 806 گرم شامل هروئین، مرفین، تریاک ، شیشه و پیش سازهای مواد مخدر بوده است که در این راستا 67 قاچاقچی، 445 نفر توزیع کننده و 175 نفر نگهدارنده دستگیر شده اند.

ادامه مطلب ...

بانوی مسیحی تازه مسلمان نام خود را به «معصومه» تغییر داد

گروه خبر : 

یک بانوی مسیحی ارومیه ای با حضور در اداره کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی به دین مبین اسلام تشرف یافت.
این گزارش حاکی است : وی پس از تشرف به دین مبین اسلام نام خود را به معصومه تغییر داده است . 

معصومه خانم در خصوص تشرف به دین مبین اسلام گفت: همزیستی با مسلمانان به خصوص شیعیان و حضور در مراسم مذهبی آنان از یک طرف و تمایل به آشنایی با اعتقادات دیگر ادیان و مطالعه در خصوص دین اسلام و پیامبر اعظم (ص) باعث شد تا در این بین، بهترین و کاملترین دین را انتخاب کنم. 

ادامه مطلب ...

مساجد در کاهش آسیب های اجتماعی مؤثر هستند

گروه خبر :

حجت الاسلام فخری ، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: مساجد بزرگترین ظرفیت برای بهره گیری از آموزه های قرآنی و تقویت باورهای دینی برای پیشگیری از بروز معضلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی هستند.
این گزارش حاکی است امام جمعه موقت ارومیه در کارگروه پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی استان با بیان این مطلب اذعان داشت: برگزاری مشاوره برای خانواده ها ، اجرای برنامه های متنوع  اخلاقی و تربیتی و ترویج رعایت حقوق شهروندی با حضور روحانیان و اساتید مجرب در مساجد، نقش موثری در کاهش جرایم دارد.

ادامه مطلب ...

فرهنگ سازی و جلب اعتماد عمومی نیاز اصلی جذب خیرین سلامت

رییس مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی عنوان کرد؛

فرهنگ سازی و جلب اعتماد عمومی نیاز اصلی جذب خیرین در عرصه سلامت

گروه سلامت ( علی علیزاده ) : در اذربایجان غربی از قبل امور خیریه در خصوص امرِ سلامت وجود داشت.

دکتر ناصر اطمینان ، رییس مجمع خیرین سلامت آذربایجان غربی با اعلام این مطلب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما در ادامه گفت : از جمله در خصوص اهدای زمین برای مراکز درمانی و احداث خانه بهداشت ، خیرین در استان ما فعالیت داشتند.

او گفت : اگر مثل بعضی استان ها در اذربایجان غربی بیمارستان های عظیم احداث نشده است به معنی این نیست که مردم این استان در امر سلامت به امور خیریه کم بها می دهند بلکه دلیل آن ، این است که که فرهنگ سازی در سال های گذشته در استان برای گسترش و هدایت امور خیریه در زمینه سلامت و ایجاد مراکز درمانی انجام نپذیرفته  و در برنامه ریزی های کلان استان مانند امروز این امر در نظر گرفته نشده بود.

وی ادامه داد: افراد خیر هدایا و وجوه خود را معمولاً در زمینه هایی هزینه نموده اند که در آن زمینه قبلاً فرهنگ سازی شده و اعتماد عمومی در آن زمینه ها بوجود آمده و اگر از این پس همچنان که تلاش می کنیم ، بتوانیم اعتمادسازی کرده و اعتماد عموم را جلب کرده و افراد خیّری را که تعداد آن ها در استان ما کم نبوده و گاهاً شمار آن ها بیشتر از برخی استان های دیگر است ( همچنان که در سایر حوزه های خیریه افتخار کشور بحساب می آیند ) در حوزه سلامت نیز بتوانیم از استان های پیشتاز باشیم.

ادامه مطلب ...

تقدیر وزیر بهداشت از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

گروه سلامت :

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه مورد تقدیر وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.alt

به گزارش خبرنگار ما از وبدای آذربایجان غربی در ‌اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی و سازمان های تابعه سراسر کشورکه ۸ آبانماه با حضور دکتر آقاجانی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی،‌دکتر شریعتی مدیر اجرایی برنامه پزشک خانواده و دکتر سید حمید حسینی مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت در سالن کنفرانس ستاد مرکزی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بدلیل اطلاع رسانی دقیق و فرهنگ سازی شایسته و اتعامل در برگزاری جلسات شورای منطقه یک و نیز تهیه سرود پزشک خانواده و روابط عمومی مورد تقدیر مقام عالی وزارت گردید .

بازدید دکتر احمدی نژاد از مناطق زلزله زده آذربایجان

گروه خبر : 

دکتر احمدی نژاد ، رئیس‌جمهور کشورمان گفت: در بازسازی مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی رکودی در جهان ثبت شد که به این راحتی قابل شکستن نیست و اگر هم روزی شکسته شود در ایران، اتفاق خواهد افتاد.
این گزارش حاکی است وی در پایان سفر به استان آذربایجان شرقی و تحویل بیش از 3 هزار واحد مسکونی به زلزله‌زدگان در جمع خبرنگاران گفت: در بازدید قبلی از مناطق زلزله‌زده تصمیم هایی برای بازسازی فوق سریع این مناطق اتخاذ شد که امروز به فضل خدا، این تصمیمات به خوبی در حال اجراست.
وی افزود: به رغم آسیب دیدن بیش از 300 روستا در زلزله و گستردگی آن ها در منطقه وسیع و آب و هوای ناسازگار، روند بازسازی ها بسیار خوب پیش رفته است و امیدواریم همان طور که پیش‌بینی شده بود این روند به سرعت ادامه یابد به نحوی که تا پایان آبان‌ماه دیگر هیچ خانواده‌ زلزله‌‌زده‌ استان بدون خانه نماند.

ادامه مطلب ...