آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

مراسم روز ارتش در ارومیه برگزار شد

 امیر سرتیب حشمت ا... ملکیان ، فرمانده قرارگاه منطقه شمالغرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مردمی بودن ویژگی خاص ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: در حال حاضر ارتش ولایی جمهوری اسلامی ایران با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب ها مختلف مانند پولادی آب دیده، آمادگی کامل برای حفظ امنیت و آرمان‌های ملت ایران و مقام معظم رهبری را دارد.
این گزارش حاکی است این فرمانده ارتش در مراسم رژه نیروهای مسلح استان در ارومیه، با اشاره به جایگاه عظیم نیروهای مسلح ارتش در پاسداری از ارزش‌ها، آرمان‌ها و کیان ایران اسلامی، اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون اندیشه‌های تاریخی و انقلابی بزرگ مرد تاریخ انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.
ملکیان با اشاره به ویژگی‌های خاص انقلاب اسلامی ایران، گفت: سه ویژگی رهبری مقتدر، حمایت‌های مردمی و داشتن ارتش مردمی از جمله شاخصه‌هایی است که انقلاب اسلامی ایران را از سایر انقلاب ها متمایز و برجسته می کند.
وی با تشریح ویژگی رهبری مقتدر در تعالی و انسجام انقلاب اسلامی در گذر از فراز و نشیب‌های مختلف، اظهار داشت: امام خمینی(ره) با برخورداری از اندیشه‌های ولایی و انقلابی در تحلیل مسائل مختلف همواره با تاسی از سیره نبوی و علوی با اراده ای محکم در برابر طاغوت ایستادگی کردند.

ادامه مطلب ...

مکتب حضرت زهرا(س) مکتب حماسه است

گروه اجتماعی:
 یک مدرس حوزه و دانشگاه  گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) اسوه مسلم و بی‌بدیل نظام هستی است و جایگاه والا و بی نظیر و متعالی در هر دو عالم دارد.
این گزارش به نقل از آبشارآنلاین حاکی است :حجت الاسلام کفیلویی که در همایش فرمانداران، بخشداران و معاونین فرمانداران استان سخن می گفت افزود: مکتب حضرت زهرا متعالی‌ترین و اکمل‌ترین تجانس معنایی با واژه حماسه به معنای اعم آن را داراست
وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از مبانی و آموزه های اسلام برای تحقق شعار سال جدید با عنوان «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نیز اظهار داشت: مکتب فاطمه (س) بهترین معنای حماسه را چه از منظر مبانی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای انسانها به زیباترین نوع ممکن ارائه و به تصویر کشیده است.

ادامه مطلب ...

ارومیه میزبان یادواره شهدای کارگری آذربایجان غربی

گروه پایداری :
 یادواره شهدای کارگر آذربایجان غربی همزمان با روز بسیج کارگری به‌همت سپاه شهدای استان نهم اردیبشهت‌ماه در ارومیه برگزار می‌شود.
حسنعلی چراغی، مسئول سازمان بسیج کارگری آذربایجان غربی با اعلام این مطلب در ادامه گفت: در راستای تجلیل و تکریم شهدای والامقام کارگری در نهم اردیبهشت‌ماه مصادف با روز بسیج کارگری ، یادواره سراسری بزرگداشت شهید مهدی کریمی و 14 هزار شهید کارگر کشور در سالن حضرت امام علی(ع) ارومیه برگزار می‌شود.
او گفت: سازمان بسیج مستضعفین برای توسعه و تعمیق فرهنگ شهادت و ایثارگری در بخش کارگری، شهید مهدی کریمی از شهدای بنام این استان در عرصه صنعت و تولید را به‌عنوان شهید قشر بسیج کارگری امسال انتخاب و معرفی کرده که در یادواره شهدای کارگری از خانواده این شهید والامقام تجلیل می‌شود.
مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: توسعه و تعمیق فرهنگ شهادت و ایثارگری در عرصه‌های کار، صنعت و تولید، تبیین، فرهنگ‌سازی، زنده نگه‌داشتن و ماندگار کردن نقش شهدای کارگری در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اهداف عمده برگزاری این یادواره است.

ادامه مطلب ...

شاهین دژ میزبان قاری برتر قرآن کشوری در ایام فاطمیه (س)

گروه خبر :

حجت الاسلام سلیم ایمانی ، مسئول اداره تبلیغات اسلامی شاهین‌دژ از برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاری برتری کشور‌ در ایام فاطمیه در این شهرستان خبر داد.

او گفت: این محفل انس به‌مناسبت ایام شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س)‌ روز جمعه، 23 فروردین‌ماه ‌در شاهین‌دژ برگزار می‌شود.

وی افزود: در این محفل که در مسجد امام رضا(ع) این شهرستان برگزار می‌شود، پس از نماز مغرب و عشا‌، وحید وکیلی دارنده رتبه برتر کشوری در رشته قرائت قرآن کریم به قرائت آیات نورانی قرآن کریم می‌پردازد.

ادامه مطلب ...

تاکید بر افزایش دانش مهدوی در فضای مجازی

مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) میاندوآب وظیفه کاربران اینترنتی را در راستای گسترش فرهنگ مهدوی در فضای مجازی، استحکام‌بخشی به اعتقادات خویش و افزایش مهارت و دانش مهدوی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام رضا مهدیان‌فر، مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) میاندوآب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آذربایجان‌ غربی، گفت: هدف از یادگیری علوم توسط بشر چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی همانند دانشگاه و مراکز علمی و فرهنگی، گسترش دانش و اعتقادات و فرهنگ است؛ بنابراین کاربران اینترنتی باید هدف خود از وب‌گردی در پایگاه‌های اینترنتی مهدوی را آموزش دیدن و آشنا شدن با فرهنگ انتظار و توسعه این فرهنگ قرار دهند.

وی ادامه داد: بنابراین وظیفه کاربران اینترنتی در راستای افزایش فرهنگ انتظار در فضای مجازی در وهله نخست باید هدف‌گذاری برای خویشتن باشد و پس از آن در مسیر دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی و نیز استحکام‌بخشی اعتقادات خود گام بردارند.

به گفته وی تشکیل گروه‌های اینترنتی به‌عنوان کاربر اینترنتی در فضای مجازی می‌تواند دیگران را به این فضا جذب کند.

ادامه مطلب ...

زهرا (س) عشقینه

غزلی ترکی تقدیم به بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س)

 من نه مجنونام قالام چوللرده لیلا عشقینه

یا کی وامق تک اولام آواره عذرا عشقینه

قاف تکلیکده فقط بیر داغیدیر ، معناسی یوخ!

قاف اولوبدور ذهنیلرده «قاف» عنقا عشقینه

ایسته سن دونیای عشقون پوچ و فانی اولماسین

اؤز گتیرمه اوزلوگونده هر نه دونیا عشقینه

جانیمی ووردوم اودا یاهو و یا حق سسله دیم

ایسته دیم منده یانام شوقیله مولا عشقینه

من ددیکجه «یاعلی» سسلندی اود «یا فاطمه»

یا علی! یعنی یانیرسان سنده زهرا عشقینه!

ای "امید" آرامش دریانی دریاده ن آلیر

تا آخیر گوز یاشلارین موجیله دریا عشقینه

 شعر از : علی علی زاده ( امید سلماسی )

حمام تاریخی شیخ سلماس گردشگران را فرا می خواند

حمام شیخ سلماس که در حال حاضر تحت عنوان مجموعه فرهنگی و هنری مورد استفاده است ، یکی از آثار تاریخی قابل توجه و کم نظیر در آذربایجان غربی شناخته می شود.
این حمام پس از زلزله سال 1309 ه. ش در بخش جدید شهر با معماری سنتی ایرانی ساخته شده و بانی آن را مرحوم محمد طسوجی ذکر کرده اند که به گواه اهالی این حمام تاریخی در سال 1312 مورد بهره برداری قرار گرفته است.
مساحت این بنای تاریخی 860 مترمربع و آب این حمام از دو نهر جنوبی و غربی شهر تامین می شده و در یک انبار سرپوشیده آب سرد و در آب انبار دیگری آب گرم آماده می شد.
این حمام اولین و قدیمی ترین حمام سلماس پس از زلزله سال 1309 این شهر بوده و ابتدا به نام حمام تسوجی شناخته می شد که پس توسط شخصی به نام حاج مجتبی انتظاری معروف به شیخ خریداری و اداره می شد که به همین علت به حمام شیخ شهرت یافت.

ادامه مطلب ...