آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

تاکید بر افزایش دانش مهدوی در فضای مجازی

مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) میاندوآب وظیفه کاربران اینترنتی را در راستای گسترش فرهنگ مهدوی در فضای مجازی، استحکام‌بخشی به اعتقادات خویش و افزایش مهارت و دانش مهدوی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام رضا مهدیان‌فر، مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) میاندوآب در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آذربایجان‌ غربی، گفت: هدف از یادگیری علوم توسط بشر چه در فضای مجازی و چه در فضای واقعی همانند دانشگاه و مراکز علمی و فرهنگی، گسترش دانش و اعتقادات و فرهنگ است؛ بنابراین کاربران اینترنتی باید هدف خود از وب‌گردی در پایگاه‌های اینترنتی مهدوی را آموزش دیدن و آشنا شدن با فرهنگ انتظار و توسعه این فرهنگ قرار دهند.

وی ادامه داد: بنابراین وظیفه کاربران اینترنتی در راستای افزایش فرهنگ انتظار در فضای مجازی در وهله نخست باید هدف‌گذاری برای خویشتن باشد و پس از آن در مسیر دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی و نیز استحکام‌بخشی اعتقادات خود گام بردارند.

به گفته وی تشکیل گروه‌های اینترنتی به‌عنوان کاربر اینترنتی در فضای مجازی می‌تواند دیگران را به این فضا جذب کند.

حجت‌الاسلام مهدیان‌فر به تأثیر راه‌اندازی وبلاگ‌نویسی انتظار در گسترش فرهنگ مهدوی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه ادیان الهی، مکاتب بشری و هر سیستم و تفکری از تمام ظرفیت‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ انتظار استفاده می‌کنند؛ بنابراین اگر بخواهیم هر تفکر، اندیشه و ایده‌ای را نهادینه کنیم باید از ظرفیت‌های امروز همانند ماهواره، تلویزیون، رادیو، اینترنت و حتی گوشی تلفن همراه استفاده کنیم تا بتوانیم فرهنگ انتظار را در دنیا نهادینه کنیم.

مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) میاندوآب تأکید کرد: برای نهادینه ساختن فرهنگ انتظار در دنیا به‌طور حتم باید به‌ روز باشیم چون امروز در عین حال که وبلاگ‌نویسی بسیار مهم است اما تأثیر شبکه‌های اجتماعی از وبلاگ‌نویسی نیز بالاتر است؛ بنابراین وبلاگ‌های مهدوی باید به‌روز باشند چون مخاطبان و کاربران در فضای مجازی همه اهل اندیشه و دانش هستند پس می‌توان با وبلاگ‌نویسی به‌ زبان‌های مختلف و نه تنها به زبان فارسی، فرهنگ انتظار را در سطح جهان نهادینه ساخت.

وی ویژگی‌های پایگاه‌های اینترنتی مهدوی را برشمرد و عنوان کرد: شخصی که خواستار راه‌اندازی پایگاه‌ اینترنتی مهدوی است در وهله نخست باید اطلاعات فراوان در زمینه مباحث مهدویت داشته و از سوی دیگر ارتباطات این شخص در فضای مجازی گسترده باشد.

وی در ادامه افزود: اطلاعات و مواد خامی که در پایگاه‌های اینترنتی مهدوی از آن‌ها استفاده می‌شود به‌طور حتم باید متقن و محکم باشد چون با توجه به اینکه امروز در دنیای غرب در زمینه منجی و آینده مباحث بسیاری مطرح است، اگر امروز در این زمینه ضعیف عمل کنیم در برابر آن‌ها شکست می‌خوریم چون دشمن با جنگ نرم درصدد موعودسازی در فضای مجازی است.

به گفته حجت‌الاسلام مهدیان، برای راه‌اندازی پایگاه‌های اینترنتی مهدوی می‌توان از وجود کارشناسانی که در این زمینه آموزش دیده‌اند و یا متخصصان و پژوهشگران دینی استفاده کرد.

مدرس حوزه علمیه الزهرا(س) میاندوآب برگزاری جشنواره‌های وبلاگ‌نویسی انتظار را در گسترش فرهنگ مهدوی مناسب ارزیابی کرد و افزود: با توجه به اینکه همایش‌های مختلف علمی که برگزار می‌شود در راستای تولید علم نقش فراوانی را ایفا می‌کند، چون باعث آشنایی اندیشمندان با افکار یکدیگر می‌شود؛ بنابراین با راه‌اندازی جشنواره‌های وبلاگ‌نویسی انتظار علاوه بر اینکه افراد با آسیب‌های این موضوع آشنا می‌شوند، می‌توانند در راستای ارتقای فرهنگ مهدوی و نفی آسیب‌ها قدم بردارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد