آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

آبشار

پرافتخارترین نشریه ی آذربایجان

«دهه کرامت» فرصتی برای تبیین آموزه های دینی

گروه قرآنی : 

آیت ا... سید علی اکبر قرشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ، دهه کرامت را فرصتی مغتنم برای بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و اعتقادی و تعمیق معارف اهل بیت(ع) در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ما از آبشار پرس وی در جلسه شورای اداری با تبریک فرارسیدن دهه کرامت ، با اعلام این مطلب در ادامه افزود: شرکت در نمازهای روزانه و دعوت از مردم برای شرکت در امور واجب و کارهای نیک از جمله وظایفی است که مدیران و مسئولان موظف به اجرای آنها هستند تا نام نیک از خود بر جای گذارند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، دهه کرامت را فرصتی مغتنم برای بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و اعتقادی و تعمیق معارف اهل بیت(ع) در جامعه عنوان کرد.

وی با اشاره‌ به روایتی از امام‌صادق(ع) در رابطه با مدیران، افزود: در روایات امام‌صادق(ع) آمده که هر کس با وجود توانایی برای رفع مشکلات مردم از این کار سر باز زند در عاقبت به خاطر این عمل زشت مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

آیت‌الله قرشی گشاده‌رویی را شرط دیگر در مدیریت برشمرد و تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگوی تمام مردم جهان زمانی که کسی دردی را به نزد ایشان می‌برد در صورت توانایی مشکل وی را حل و فصل می‌کرد و در غیر این صورت راه‌حل آن مشکل را ارائه می‌داد تا مردم ناراضی به خانه بازنگردند بنابراین مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف باید در هر شرایطی گشاده‌رویی و گره‌گشایی از امورات مردم را فراموش نکنند.

وی مصلحت نظام اسلامی را مهم‌تر از هر چیز برای ادارات دانست و عنوان کرد: اگر مدیری در نقل و انتقالات خود مصلحت نظام و مردم را در نظر نگیرد نمی‌تواند آینده روشنی داشته باشد چرا که هر عمل در جهان بر پایه دستورات اسلامی و خدایی انجام می‌شود.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم شکرگزاری در برابر نعمت‌های الهی تصریح کرد: مردم کشور به پاس خدمات دولت در سال‌های مختلف انقلاب اسلامی قدردان نظام و شکرگزار انقلاب اسلامی بوده و در تمام شرایط حامی این نظام هستند.

ادامه مطلب ...

اطلاع رسانی دقیق از دستاوردهای شوراهای حل اختلاف ضروری است

 گروه خبر :


توکل حیدری ، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در بازدید از بخش های مختلف اجرایی شوراهای حل اختلاف استان ، بر اهمیت و ضرورت اطلاع رسانی دقیق و جامع از دستاوردها ی شوراهای حل اختلاف تاکید کرد.


به گزارش خبرنگار ما از آبشار پرس ، وی با اعلام این مطلب در ادامه افزود : انعکاس صحیح عملکرد و فعالیت های شوراهای حل اختلاف از طریق رسانه های جمعی می تواند نقش بسزایی در ارتقاء جایگاه این نهاد مردمی در جامعه و گسترش فرهنگ سازش در بین اصحاب دعوی ایفا کند.

 

 مقام عالی قضایی استان ، همچنین از نزدیک از انبار مرکزی شوراهای حل اختلاف استان ،مجتمع شوراهای حل اختلاف شهرستان ارومیه و واحد های بازرسی ، آموزش ، آمار و انفورماتیک بازدید و نکات لازم را در خصوص فعالیت های مختلف هر بخش یادآور شد.


مدیر جدید امور شعب بانک کشاورزی آذربایجان غربی معرفی شد

گروه خبر اقتصادی :

 مراسم معارفه مدیر جدید امور شعب بانک کشاورزی استان  با حضور معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی و عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی و جمعی از مدیران و مسئولان استان، در محل سالن اجتماعات این بانک برگزار شد.

داور ماهیکار ، عضو هیات مدیره بانک کشاورزی با اشاره به سیاست‌های این بانک در سال جاری مهم‌ترین راهبرد آن را حمایت از بخش تولید به وی‍‍ژه بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی بیشترین تجلی خود را در کشاورزی متبلور می‌سازد بنابراین بانک کشاورزی درصدد است با پرداخت 180 هزار میلیارد ریال در این بخش از اقتصاد کشور تحول ایجاد کند.وی افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری در نام‌گذاری سال جاری، بانک کشاورزی درصدد است تا در سطح کشور حمایت حداکثری خود را از تولید ملی به عمل آورد.ماهیکار تصریح کرد: آذربایجان‌غربی به دلیل برخورداری از منابع سرشار طبیعی و ظرفیت بالقوه در عرصه‌های گوناگون شایسته توجه همه بانک‌هاست.وی اضافه کرد: در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید جهاد اقتصادی در همه بخش‌ها انجام پذیرد تا در سایه آن حرکت چرخ توسعه اقتصاد کشور شتاب گیرد.

عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی تحقق جهاد اقتصادی را مستلزم شناخت صحیح از موانع دانست و گفت: امسال که تحریم‌های بین‌المللی تشدید شده است باید با شناخت موانع توسعه در پی حمایت از تولید ایرانی برآییم چراکه تحقق برنامه‌های درازمدت کشور در روند رو به رشد آن با حمایت از تولید ملی امکان‌پذیر خواهد بود.

در پایان مراسم از خدمات علی قنبری مدیر سابق امور شعب بانک کشاورزی در آذربایجان‌غربی تجلیل به عمل آمده و علی اکبر دائم امید به عنوان مدیر جدید امور شعب این بانک در استان معرفی شد.

حضرت معصومه (س) از جایگاه معنوی بسیار بالایی برخوردار هستند

گروه فرهنگی 

جایگاه وجودی حضرت معصومه(س) بیانگر تقدس آن بانوی بزرگوار و جایگاه معنوی زن در اسلام است.

به گزارش خبرنگار ما به نقل از آبشار پرس ، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه، جایگاه وجودی حضرت معصومه(س) و کرامات ایشان را بیانگر تقدس معنوی زن در دیدگاه مکتب اسلام عنوان کرد.

 حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه در همایش کانون‌های پیروان ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان که در 28 شهریورماه در دانشگاه ارومیه برگزار شد ، با اذعان به این که حضرت رضا(ع) و خواهر بزگوارشان معصومه(س) دو گوهر گرانبها برای کشور ایران هستند، گفت: با وجود این دو گوهر گرانبها بسیاری از بلایا از کشور ایران دفع شده است.

وی با طرح این موضوع که زیارت نامه‌های امام زاده‌گان به وسیله علمای بزرگ نگاشته شده است، خاطر نشان کرد: زیارت نامه معصومین را امامان معصوم نگاشته‌اند. زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) را حضرت رضا(ع) نگاشته است و در این زیارت‌نامه برای ایشان مقام بزرگی قابل شده‌اند.

حجت‌الاسلام قریشی با بیان این که تفکر دنیای غرب مبتنی بر محدود بودن زن در اسلام برگفته از نگرش مادیگرایانه به ارزش‌های انسانی است، یادآور شد: جایگاه وجودی زنان مسلمان از جمله حضرت معصومه(س) در اسلام آنقدر والا است که بسیاری از علمای دین شفاعت خود را از آنان طلب می‌کنند.

جلال حسین‌زاده، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: هدف از تشکیل کانون‌ها تربیت دانش‌آموز متعهد، مکتبی و ولایی در جهت تقویت اهداف انقلاب اسلامی در کشورمان است.

وی گفت : یکی از موفقیت‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در چند سال اخیر در زمینه آموزش فرهنگی خانواده‌ها است و در طی سال های اخیر کلاس‌های آموزشی زیادی برای خانوادهای کمیته امداد فراهم شده است.

حسین‌زاده بیان کرد: مشکلات مالی سدی درمقابل پیشرفت جوانان کشور نیست چه بسا بسیاری از مدجوبان کمیته پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی می‌کنند.

وی در پایان گفت: شما جوانان با کسب علم و اخلاق ولایی باید با تهذیب و تحصیلات در جهاد علمی کشور سهیم باشید چرا که آینده کشور به دست شما جوانان رقم خواهد خورد.


آشوری های ارومیه اهانت به پیامبر اسلام (ص) را محکوم کردند

گروه خبر :

 انجمن آشوریان شهرستان ارومیه با انتشار بیانیه ای ساخت فیلم موهن و هتک حرمت به ساحت پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرد.

  این گزارش حاکی است : در این بیانیه با اشاره به این که "هیچکدام از پیامبران الهی نباید مورد اهانت قرار بگیرند و اهانت به آنان ، اهانت به پیروانشان است " ، آمده است : بی شک توهین به باورهای دینی و مقدسات مذهبی ادیان الهی در لوای اندیشه های نژادپرستانه حاکم بر جهان تا به امروز موفق نبوده و نخواهد بود، آنان که می خواهند با تولید و پخش فیلم موهن هتک حرمت به ساحت پیامبر اعظم محمد ( ص) باعث منازعات بین ادیان، ملت ها و فرهنگ ها شوند بدانند که این امر به نفع بشریت نیست و به خود آنان نیز ضرر خواهد رساند. 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما آشوریان مسیحی ضمن اعتراض به ساخت و پخش این فیلم، این عمل را که با حمایت لابی صهیونیستی صورت گرفته است محکوم می کنیم و از تمامی جهانیان به ویژه مجامع بین المللی می خواهیم هر چه سریعتر اقدامات عملی برای جلوگیری از تکرار این فجایع به عمل آورند.

   شایان ذکر است آذربایجان غربی سمبل حضور اقوام و ادیان مختلف در یک جامعه امروزی است که در کمال احترام و مسالمت آمیزانه در کنار یکدیگر زندگی می کنند و برای سربلندی ایران و انقلاب همیشه حضوری یکپارچه داشته و دارند.

بررسی حریم تاریخی تپه قپان شاهین دژ

گروه خبر : 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از بررسی حریم تپه تاریخی قپان شاهین دژ بر داد و عنوان کرد: این تپه تاریخی ارزشمند در داخل شهر شاهین دژ قرار گرفته و از محوطه های کلیدی و مهم در مطالعات باستان شناسی عصر برنز، آهن و علی الخصوص اسلامی محسوب می شود.کاظم غنی زاده با اشاره به این که براساس پژوهش صورت گرفته ، تاریخ گذاری بر روی قطعات سفالی و آثار معماری به دست آمده قدیمی‌ترین دوره استقرار این تپه مربوط به دوره کالکولتیک یعنی 7000 سال گذشته است، ادامه داد: این تپه حدود 10 لایه باستانی را شامل شده که دورت کالکولتیک دوره برنز سفال نوع یانیک تپه هزاره دوم و اول قبل از میلاد، دوره سامانی و دوره‌های متعدد اسلامی از جمله ادوار مهم تاریخی استقرار یافته در این تپه هستند. 

شایان ذکر است بر اساس اطلاعات خبرنگار ما ، بررسی های باستان شناسی این تپه تاریخی و اشیای بدست آمده از آن حاکی از قدمت۸ الی ۹ هزار ساله ی آن دارد . 

این تپه پس از چند سال تلاش نشریات آبشار و قله های افتخار و پس از سفر ریاست محترم جمهوری و پافشاری این دو نشریه برای انجام عملیات کاوش باستان شناسان و با دستور استاندار وقت جناب آقای دکتر قربانی ، مورد کاوش باستان شناسان قرار گرفت و از خطر تبدیل به فضای سبز رهید. 

غزلی در پاسخ به توهین کنندگان به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام (ص)

روی گل محمدی از اشک، تر شده‌ست
با ما مصیبتی‌ست که عالم خبر شده‌ست
با ما مصیبتی‌ست که ورد زبان شده
با ما مصیبتی‌ست که خون جگر شده ست
دشمن به فتنه سنگر تصویر را گرفت
لشکر نبرده‌ایم و نبردی دگر شده است
آن سوی خنده‌ها، همه دندان گرگ بود
اینک زبانشان به دهان ، نیشتر شده ست
از هیچ زاده‌اند و پی هیچ، زیسته
شیطان ، بر این جماعت ابتر، پدر شده است
نمرود تیر بسته به زیبایی خدا
زیبایی خدا ، به خدا بیشتر شده است
عالم، هنوز در صلوات است و همچنان
این رایت نبی ست که بر بام، بَر شده است


 منبع : وبلاگ ستاره


فرمانده سپاه : ایران اسلامی هیچگونه تهدید و توهینی را برنمی تابد

گروه پایداری :

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری ضمن معرفی جدیدترین دستاوردهای دفاعی، به نحوه حضور ایران در سوریه و نوع پاسخ گویی در قبال تهدیدات احتمالی علیه کشورمان پرداخت. 

 سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری صبح روز یکشنبه که به مناسبت ۲۶ شهریورماه، سالروز صدور فرمان تاریخی امام(ره) مبنی بر تشکیل نیروهای سه گانه سپاه برگزار شد، با اظهار تاسف از اقدام موهن صهیونیستی - آمریکایی در مورد ساخت فیلم ضداسلامی و توهین به پیامبر اسلام (ص)، این اقدام را محکوم کرد.

ادامه مطلب ...

برگی از خاطرات یک روزنامه نگار - « حضرت عزرائیل »

هیچ وقت برای یاد گرفتن و بازآموزی در حرفه ی روزنامه نگاری دیر نیست ، با آن که ده سال پیش آخرین دوره « روزنامه نگاری » را در دانشگاه علامه طباطبایی که توسط انجمن اسلامی دانشجویان امیر کبیر برگزار شده بود ، گذرانده بودم ؛ با این حال ، دوباره در کــــــــلاس های روزنـامه نگاری اداره کل ارشاد استان شرکت کردم . با بیش از بیست و سه سال سابقه روزنامه نگاری و تجربه ی حاصله شاید هیچ کم و کسری در این عرصه احساس نمی کردم اما اعتراف می کنم که در این کلاس ها چیزهای تازه تری یاد گرفتم .

در یکی از کلاس ها ، استاد محترم گریزی به یک بحث حاشیه ای زد و اسامی فرشتگان خدا را پشت سر هم ردیف کرد : «اسرافیل ، میکائیل جبرائیل و جناب حضرت عزرائیل » .

سخن استاد را با اجازه ی خودشان قطع و عرض کردم : «استاد مثل این که به حضرت عزرائیل ارادت خاصی دارید؟! » .

استاد گفت : « چطور مگه؟! » .

در پاسخ ایشان گفتم : « دیگر فرشتگان را به القاب جناب و حضرت ملقب نفرمودید؟! »

کلی خندیدیم .

استاد گفت : « در یک سال گذشته دو بار تصادف کردم ، تصادف های وحشتناک ، یکبار هم بیماری دشواری را پشت سر گذاشتم که شکر خدا به خیر گذشتند . با این حال می خواهید به ایشان ارادت نداشته باشم؟! » .

دوباره گل خنده بر لبان حاضران در کلاس شکوفا شد . 

 برای استاد آنروز آرزوی سلامتی کردیم و حالا هم برای ایشان به این بهانه آرزوی تندرستی ، بهروزی و طول عمر می کنم .

خاطره از : علی علی زاده 

تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی در انتظار تصویب مجلس


گروه خبر : 

وزیر آموزش و پرورش گفت : در زمینه تعیین تکلیف وضعیت مربیان پیش دبستانی ، وزارت آموزش و پرورش مصوبه ی مجلس را روی چشم می گذارد. 


ادامه مطلب ...

پیام تسلیت نادر قاضی پور به آسیب دیدگان زلزله دلخراش آذربایجان


نادر قاضی پور ، نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس شورای اسلامی به مناسبت درگذشت عده ی زیادی از هموطنانمان در حادثه دلخراش زلزله ی آذربایجان (کلیبر ، ورزقان ، هریس و اهر) پیام تسلیتی را صادر نمود که بدین شرح است :

ادامه مطلب ...

قیمت گذاری شیر و تخم مرغ دوباره به تعویق افتاد



گروه خبر : 

جلسه تعیین قیمت شیر و تخم مرغ که قرار بود روز شنبه هفته جاری برگزار شود ُ دوباره به تعویق افتاد.

به گزارش ایسنا ، یک مقام مسئول در معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت ، معدن و تجارت با اعلام این خبر در ادامه گفت :

ادامه مطلب ...